Toyota a anunțat rezultatele pentru luna octombrie, care marchează o scădere pronunțată pentru constructorul japonez. Chiar și în aceste condiții, compania păstrează un avans consistent, pentru primele 10 luni ale anului, cu o certitudine privind rezultatele la finalul acestui an.
Toyota a înregistrat o scădere a vânzărilor în luna octombrie de 20,7%, cu un volum de 735.980 unități, dintre care marca de bază a grupului a raportat 677.564 unități (-20,1%), cea mai mare scădere fiind înregistrată pe piața de origine, Japonia, unde cele 120.823 au reprezentat un declin de 42,1%, în timp ce în restul lumii volumul a scăzut cu 14,4%. Cauzele scăderii sunt aproape exclusiv generat de criza de semiconductori, producția fiind mai mică cu 24,9% pentru toate uzinele Toyota, dar cu un accent major pentru fabricile din Japonia (-47,6%).
Situația companiei japoneze este în continuare una foarte bună după cele 10 luni care au trecut din acest an. Vânzările au totalizat 8,7 milioane de unități, reprezentând o creștere de 14,4 procente față de cifrele de anul trecut, dintre care 7,98 milioane sunt vehicule Toyota și Lexus, restul Daihatsu și Hino.
Pe regiuni, scăderile au fost distribuite destul de uniform, potrivit datelor Toyota, cu scăderi importante în Europa (-27,7%) și SUA (-28,1%), dar nu la nivelul înregistrat în Japonia (-41,3%). China, a doua piață a companiei după cea din SUA, a înregistrat o scădere de -19,2%, compensată parțial, în regiunea asiatică de Indonezia sau Malaezia. Cu doar o lună înainte de finalul anului, piețele importante ale grupului au creșteri semnificative: SUA are 21%, Europa 14,5%, Asia 13,8%, din care China, creștere de numai 7,3%. Piața de origine are în schimb o evoluție slabă, cauzată de criză, creșterea fiind de numai 0,8%.
CITEȘTE ȘI FOTO Dacia trece la noul logo pe toată gama. Cum arată Duster, Jogger și Sandero cu noile sigleSituația din Europa a grupului Toyota este în acest moment una bună, compania având niște ținte ambițioase de câștigare de cotă de piață. Compania ar putea depăși din nou pragul de 1 milion de vehicule vândute, după ce în 2020 a coborât sub acest nivel (961.699 unități). Toyota a fost afectată și pe piața europeană de criza de semiconductori, inclusiv uzinele de aici fiind obligate să-și ajusteze producția. Reprezentanții constructorului au spus că Europa a fost una dintre cele mai grav lovite piețe de această criză, unele dintre cele mai vândute modele, cum a fost Yaris, fiind produse și livrate în volume mult mai mici. Modelul de clasă B a fost unul dintre cele mai vândute mașini din Europa în primele luni ale anului, după care a ieșit pur și simplu din top 10, în toamna acestui an.
Cu toate acestea, constructorul japonez spune că are în continuare comenzi foarte multe în Europa, astfel că perspectivele pentru viitoarele luni sunt foarte bune. Cei de la Toyota spun că dacă ar fi putut livra toate comenzile din noiembrie, ar fi avut un volum total de 1,5 milioane de unități. Pentru 2022, compania estimează o creștere până la 1,3 milioane de unități vândute în Europa, cu ajutorul noilor modele din familia Cross, Aygo, Corolla și Yaris.