Prima performanță notabilă de vânzări a unui automobil electric a fost în luna decembrie, în Europa, unde modelul ID.3 de la VW a depășit în volum toate celelalte automobilele de pe piață, cu excepția liderului Golf. O evoluție similară a avut și Tesla Model 3, care a devenit, astfel, al treilea cel mai vândut automobil de pe continent.
Cererea de automobile electrice din Europa a crescut de patru ori în luna decembrie 2020, comparativ cu decembrie 2019. Cunoscută ca o lună a vânzărilor mari, decembrie a fost, în Europa, o lună opusă față de aceste obiceiuri de cumpărare, din cauza nenumăratelor restricții de pe marile piețe. Din acest motiv, înmatriculările au scăzut cu 3,8% comparativ cu anul anterior, în ultima lună a anului, ridicând declinul anual la 24%, respectiv 12 milioane de autoturisme.
Cu toate acestea, clienții nu și-au pierdut apetitul pentru mașini electrice. Stimulați de guvernele naționale cu programe de subvenționare, europenii au cumpărat un număr record de vehicule cu propulsie electrică, accelerând declinul motorizărilor cu benzină și diesel. Creșterea înmatriculărilor de EV (electrice și plug-in) a fost de 271%, astfel că mașinile care beneficiază de motor electric (exclusiv sau hibrid) au urcat la o cotă de piață de 24,1%, aproape la egalitate cu dieselul, care a avut 24,7% cotă. Mai mult, vehiculele complet electrice au reușit să urce la o pondere de 6,3% din piață, ceea ce explică succesul celor mai populare modele.
Cel mai vândut a fost VW ID.3, care a fost la un pas de 28.000 de unități înmatriculate, depășind modele populare precum Renault Clio sau Peugeot 208. În urma lui, s-a aflat Tesla Model 3, cu o performanță la fel de notabilă, respectiv 24.500 de unități, ceea ce l-a urcat pe locul 3 în clasamentul celor mai vândute mașini din decembrie, potrivit statisticilor publicate de Jato Dynamics.
În țara de origine, VW ID.3 a fost a treia cea mai vândută mașină, însă în Olanda, Suedia și Austria a fost chiar lider al vânzărilor. De asemenea, în Danemarca, Norvegia și Luxemburg, ID.3 s-a situat pe locul 3.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Volkswagen pierde primul loc, Toyota redevine, după 5 ani, cel mai mare constructor auto mondial„Europa este pregătită pentru o revoluție electrică și rezultatele ultimei luni sunt un indicator clar că dacă aceste mașini au un preț corect, ele pot distrage cererea cumpărătorilor de la popularele motoare cu benzină și diesel”, spune Felipe Munoz, analist Jato.
Statisticile arată că au beneficiat de o accelerare a vânzărilor și celelalte modele electrice: Fiat 500 (cu versiunea complet electrică), Peugeot 2008, Hyundai Kona, Opel Corsa și Renault Zoe.
Pe întreg anul, cel mai vând vehicul electric a rămas Renault ZOE, care a beneficiat de un puternic implus în lunile de vară, când Franța a derulat propriul prgram de subvenționare. Modelul francez a înregistrat aproape 100.000 de unități înmatriculate, fiind urmat de Tesla Model 3, cu 85.713 unități. VW ID.3 s-a clasat doar pe locul3, însă după numai patru luni de la lansarea pe piață. În acest moment, cu ajutorul noilor modele, VW a acaparat deja 25% din piața de vehicule electrice, în timp ce Tesla a scăzut de la 31% la 13,3% din piață.