Renault a anunțat rezultatele privind înmatriculările la nivel global și pe piața din România, unde a reușit să încheie anul 2020 pe primul loc la mărcile de import. Marca franceză și-a dublat în 2020 numărul de vehicule electrice vândute pe piața locală.
Renault a raportat un volum total de 11.789 automobile înmatriculate în 2020, în România, ceea ce corespunde unei cote de piață de 8,1%. Pe segmentul de vehicule electrice, marca a reușit o performanță, dublându-și vânzările la 935 de unități. În total, au fost vândute trei modele 100% electrice – Twizy (20 unități), ZOE (857) și Kangoo ZE (58).
După cum arată datele transmise de Renault, pe segmentul de clienți persoane fizice, cota de piață a mărcii a fost de 9,3%, cu un volum total de 5.278 vehicule înmatriculate la finalul lui 2020. Cele mai vândute modele au fost Clio, cu 3.958 de unități, și Megane, cu 2273 unități. Renault Captur cel mai vândut SUV de clasă B din import, a înregistrat 2.247 unități înmatriculate, cu o cotă de 14% în segment.
În segmentul vehiculelor utilitare, Renault a obținut o creștere a cotei de piață, ajungând la 10,3%, cu 1.516 vehicule înmatriculate la finalul anului trecut, clasând-se în top 3 mărci la nivel național.
Investițiile în platforma E-Commerce au generat o creștere semnificativă a vânzărilor online în Romania, la 705 unități. Modelul cel mai vândut pe platformă a fost Megane Sedan, urmat de Clio si Captur.
Scădere de 21% la nivel global
La nivel global, Renault a anunțat un volum de 2.949.849 vehicule, în scădere cu 21,3% pe o piață auto globală care a scăzut cu 14,2%. O performanță importantă pentru marcă este atingerea obiectivelor CAFE (autoturisme și vehicule utilitare ușoare), care reglementează emisiile de CO2. De asemenea, segmentul vehiculelor electrice a crescut puternic, la 115.888 de vehicule electrice vândute, din care ZOE, cu o creștere de 114%, a însumat 100.657 unități vândute.
„Groupe Renault își propune să își transforme performanța. Acum ne concentrăm mai degrabă pe profitabilitate decât pe volume de vânzări, cu o marjă unitară netă mai mare pe vehicul pe fiecare dintre piețele noastre. Primele rezultate sunt deja vizibile în a doua jumătate a anului 2020, în special în Europa, unde marca Renault face progrese în cele mai profitabile canale de vânzare și își consolidează leadership-ul pe segmentul electric”, a declarat Luca de Meo, Chief Executive Officer Groupe Renault.
Denis le Vot, noul CEO al mărcilor Dacia și Lada, vicepreședinte Renault, a declarat și el că partea a doua a anului 2020 a adus o revenire a vânzărilor. "Pandemia a avut un impact puternic asupra activității noastre de vânzări în prima jumătate a anului. Grupul a reușit să facă față acestei situații datorită mobilizării tuturor angajaților săi. A doua jumătate a anului a avut o capacitate de recuperare mai mare și o performanță bună pe piețele electrice și hibride. Începem anul 2021 cu un nivel mai ridicat de comenzi decât în 2019, un nivel mai scăzut al stocului și o poziționare superioară a prețurilor pe întreaga gamă".
În Europa, vânzările grupului Renault au totalizat 1.443.917 unități, în scădere cu 25,8% pe o piață în scădere cu 23,6%.
Marca Renault și-a mărit ușor cota de piață la 7,7%, în creștere cu 0,1 puncte. Clio este cel mai bine vândut vehicul din categoria sa în Europa, cu 227.079 de unități vândute. Marca Dacia a înregistrat o scădere cu 31,7% a vânzărilor, până la 385.674 de vehicule vândute, Sandero fiind, pentru al patrulea an consecutiv, cel mai bine vândut vehicul către persoane fizice.
În afara Europei, vânzările Grupului au scăzut cu 16.5%, în mare parte din cauza declinului cu 45% al vânzărilor din Brazilia, dar și ca rezultat al reorientării în special către canalele cele mai profitabile.
În Rusia, a doua cea mai mare țară a Grupului în ceea ce privește volumul vânzărilor, Groupe Renault este lider de piață cu o cotă de 30,1%, în creștere cu 1,2 puncte. Vânzările au scăzut cu 5,5% pe o piață în scădere cu 9,2%.
În India, vânzările Grupului au scăzut cu 9,4% pe o piață în scădere cu 18,8%. Renault a atins astfel o cotă de piață de 2,8% (+0,3 puncte) datorită succesului Triber. În prima jumătate a anului 2021, gama Renault (Kwid, Duster, Triber) va fi extinsă odată cu sosirea noului model SUV, Kiger.