Aproape 1.000 de ateliere de reparații din toată țara au fost controlate de inspectorii Registrul Auto Român (RAR) în ultimele 3 luni, iar sancțiunile au depășit un milion de lei.
”Registrul Auto Român este cu ochii pe cei care prestează activități de reparații auto, însă o fac în afara legii și în condiții care nu pot garanta siguranța lucrărilor de reparație. Aproape 1.000 de ateliere de reparații din toată țara au fost controlate de inspectorii RAR în ultimele 3 luni, în cadrul unor acțiuni complexe. Sancțiunile au depășit un milion de lei”, anunță RAR.
CITEȘTE ȘI VIDEO Al doilea giratoriu suspendat de pe Centura CapitaleiInspectorii RAR au găsit neconformități legate de:
- efectuarea de activități de reparații fără autorizație tehnică;
- efectuarea inspecției finale care să demonstreze conformitatea lucrărilor de reparații (una dintre condițiile legale privind admiterea și menținerea în circulație a autovehiculului, ulterior intervenției asupra unui autovehicul);
- păstrarea și respectarea condițiilor inițiale de autorizare;
- prestatorii de servicii care nu au pregătirea necesară de a interveni la sistemele de securitate ale autovehiculului.
”RAR atrage atenția că reparațiile efectuate în ateliere care nu respectă legea sunt calea cea mai sigură spre riscul de a primi servicii de o calitate îndoielnică. Dacă alegeți să vă reparați mașina pe principiul “ieftin și rapid”, într-o unitate improvizată, rețineți că nu aveți cum să verificați calitatea reparațiilor făcute, dar vă scad și șansele de a putea rezolva pe cale amiabilă eventualele inconveniente cauzate de calitatea slabă a lucrărilor”, spun reprezentanții RAR.
Controalele RAR au rolul de a stabili o stare de normalitate și legalitate în sfera serviciilor oferite posesorilor de autovehicule și de a-i încuraja să intre în legalitate pe cei care desfășoară activități de reparații în mod neautorizat, spun aceștia.
”Evitați să mergeți pe recomandarea unui prieten când vreți să vă reparați mașina. Verificați cu prioritate ca service-ul să fie autorizat. In caz contrar, riscați să primiți o pseudoreparație care poate fi un real pericol pentru securitatea voastră în trafic. Intervențiile în sisteme de siguranță ale autovehiculului sunt complexe și necesită obligatoriu piese și componente omologate”, afirmă Mihai Dogărescu, șef Departament Supraveghere Piață – RAR.
De asemenea, Registrul Auto Român recomandă ca achizițiile de componente auto din mediul online să se facă din surse sigure iar piesele să fie omologate, scrie News.ro.
Vânzătorul trebuie să ofere garanție pentru produsele comercializate. Conform reglementărilor europene, în cazul în care piesele respective nu se potrivesc, cumpărătorul are dreptul să le returneze, evident fără ca acestea să prezinte urme de uzură.
Lista service-urilor autorizate, dar și categoria de lucrări pentru care este autorizat atelierul respectiv se regăsește pe site-ul Registrului Auto Român https://www.rarom.ro/?page_id=889.