PSA Group (Peugeot SA) a anunțat rezultatele financiare după primul trimestru din 2020, cu o scădere de 15,6%, ca urmare a „căderii brutale a volumelor”, după cum se precizează în anunțul oficial.
Divizia de automobile a grupului PSA a înregistrat venituri de 11,9 miliarde euro în primul trimestru al anului, mai mici cu 15,7% față de anul trecut, din cauza scăderii importante a vânzărilor din martie, „compensate parțial de un mix de producție robust”. Datele transmise arată că impactul a fost pozitiv din partea mixului de produse (5,3%), al prețurilor (+0,5%), altor efecte (+3,5%) și a vânzărilor către parteneri (+0,1%) și negativ din partea volumelor și mixului de țări (-24,6%) și al cursurilor de schimb (-0,5%).
Vânzările de automobile au scăzut, din cauza epidemiei de coronavirus, cu 29% în comparație cu trimestrul 1 din 2019, la 627.000 de unități, în condițiile în care stocul de vehicule era, la sfârșitul lunii martie de 715.000 de vehicule.
Pe întreg grupul, cifra de afaceri a fost de 15,17 miliarde euro, față de 17,97 miliarde euro anul trecut, cu 15,6% mai mică. Cifra de afaceri a companiei Faurecia, deținută de grup, a scăzut la 3,74 miliarde euro.
CITEȘTE ȘI Industria auto din Germania cere guvernului un Program Rabla similar cu cel din 2009„Grupul se pregătește din plin de revenire, consolidându-și lichiditatea și reducând masiv costurile într-un context economic haotic”, a declarat directorul financiar al PSA; Philippe de Rovira.
În ce privește perspectivele acestui an, reprezentanții PSA Group prevăd o piață în scădere cu 25% în Europa, cu 10% în China, cu 25% în America de Sud și 20% în Rusia.
Anunțul spune că este dificil de evaluat care vor fi perspectivele, pentru că totul va depinde „de amploarea, de durata și de întinderea geografică a crizei COVID-19, ca și de măsurile luate de țările afectate”.
Grupul își propune să atingă o marjă operațională medie de peste 4,5% pe intervalul 2019 - 2021.