Producătorul turc Karsan va produce autobuze electrice cu motoare și baterii de la BMW i3. Autobuzul Jest electric este disponibil și în România

Producătorul turc Karsan va produce autobuze electrice cu motoare și baterii de la BMW i3. Autobuzul Jest electric este disponibil și în România
scris 21 nov 2018

Compania de autobuze Karsan va utiliza motoare și baterii electrice de la BMW, aceleași care se regăsesc pe modelul i3, potrivit unui anunț făcut de BMW.

BMW anunță că bateriile și motorul electric care echipează modelul subcompact complet electric i3 vor fi utilizate și de producătorul turc de autobuze Karsan, pentru modelul de autobuz urban Jest.

Urmărește-ne și pe Google News

BMW Group și Karsan au semnat un acord ce implică furnizarea de motoare și baterii pentru modelul "Jest electric", care este produs la Bursa (Turcia) atât pentru piața internă, cât și cea externă.

BMW i a mai furnizat tehnologie de stocare a energiei pentru mobilitate fără emisii locale pentru Streetscooter GmbH, o subsidiară deținută integral de Deutsche Post. De asemenea, bateriile de înaltă tensiune dezvoltate pentru BMW i3 furnizează energie și pentru mobilitate sustenabilă pe apă, un proiect care a început tot în 2017. Compania Torqeedo - lider global în producția de propulsoare pentru bărci - utilizează bateriile ca surse de energie pentru motoarele sale. În plus, bateriile de înaltă tensiune BMW i sunt dezvoltate ca unități staționare de stocare a pentru energia generată din surse regenerabile, și anume centralele eoliene și solare. Însă este pentru prima dată când bateriile și motorul de pe automobilele BMW sunt utilizate pe un autobuz urban.  

Motorul sincron electric de la BMW i3, care va fi utilizat pentru propulsarea Karsan Jest electric, generează o putere maximă de 125 kW/170 CP și un cuplu maxim de 250 Nm. Propulsorul este fabricat în Germania, în uzina BMW din Dingolfing.

Bateria litiu-ion de înaltă tensiune constă din opt module, fiecare compus din 12 celule, și oferă o capacitate de până la 44 kWh. Cu o combinație de două baterii de înaltă tensiune, prototipurile de pre-serie ale Karsan Jest electric ating o capacitate de 88 kWh și, prin urmare, au o autonomie de 210 kilometri. Când este utilizat pentru servicii regulate, autobuzul urban poate circula timp de 18 ore fără a fi necesare opriri intermediare pentru realimentarea cu energie. Dimensiunile compacte ale motorului electric și ale bateriei de înaltă tensiune sunt avantajoase și în ceea ce privește spațiul interior. Cu o lungime de aproximativ șase metri, Karsan Jest electric oferă spațiu pentru până la 26 de pasageri - cu patru mai mult decât versiunea anterioară a modelului cu propulsie convențională.

FOTO Skoda Scala, viitoarea „Octavia hatchback”, lansare pe 6 decembrie într-un oraș inedit. Prima imagine cu interiorul mașinii CITEȘTE ȘI FOTO Skoda Scala, viitoarea „Octavia hatchback”, lansare pe 6 decembrie într-un oraș inedit. Prima imagine cu interiorul mașinii

Producătorul de vehicule Karsan a fost înființat în 1966 și își desfășoară propriile facilități de dezvoltare și producție la Bursa, în vestul Turciei, acționând atât ca partener de producție pentru companiile auto internaționale, cât și dezvoltând și producând vehicule proprii pentru transportul local și pe distanțe lungi. Portofoliul de produse variază de la vanuri mici, autobuze urbane și autocare la autobuze articulate pentru a fi utilizate în cadrul serviciilor regulate.

"Colaborarea cu BMW Group ne permite să îndeplinim nevoile clienților noștri și pe segmentul vehiculelor electrice, dar și să facem un pas important în transformarea noastră de a deveni un furnizor de soluții de mobilitate durabilă", explică Okan Baș, director executiv al Karsan Automobil Industrie- und Handelsgesellschaft.

Autobuzele electrice sunt deja disponibile în România.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini electrice
bmw
i3
karsan
jest
autobuz electric