Cel mai cunoscut model al mărcii Dacia, SUV-ul Duster, ajuns la a treia generație, va fi vândut în premieră pe piața din Australia, fiind așteptat de mai mulți ani de clienții din această țară, conform analizei Profit.ro. Marca Dacia va fi însă înlocuită de sigla Renault, din motive de marketing.
Modelul Duster a fost confirmat de dealerii Renault din Australia, iar presa din această țară transmite informația ca pe un succes. Modelul va fi disponibil clienților australieni cu volan pe partea dreaptă, dar nu cu sigla Dacia, ci cu cea a Renult.
Mai mult de atât, mașina nu va fi produsă în România, la Mioveni, ci în Turcia, pe liniile de producție pe care Renault le-a anunțat deja.
În acest fel, Turcia va deveni centru de producție pentru toate piețele pe care modelul Duster va fi exportat cu sigla Renault, conform datelor Profit.ro.
În Australia, discuțiile pentru imoportul modelelor Dacia sunt mai vechi, dar negocierile dintre Renult și dealerii locali au ajuns la concluzia că brandul românesc nu are o notorietate suficientă pentru a merita o lansare locală și ar avea nevoie de costuri foarte mari de marketing pentru a deveni cunoscut. În schimb, vânzarea cu sigla Renault ar beneficia de popularitatea pe care marca franceză o are în această țară.
Duster și posibil alte modele ale mărcii Dacia ar urma să fie prezentate ca o linie de modele de Outdoor și Aventură, separate de cele urbane ale mărcii Renault.
Unul dintre dealerii Renault a declarat pentru jurnaliștii din Australia că Duster ar putea deveni cel mai bine vândut model al Renault pe această piață, datorită designului robust și a capacităților de rulare în off-road.
„Lovește în inima stilului de viață australian. Poți ieși în weekend, dar să fie și un vehicul stilat pentru oraș”, este anunțat.