Porsche a anunțat o creștere a vânzărilor după trei trimestre, cu trei procente, o evoluție peste cea de la sfârșitul primei jumătăți a anului, când erau doar 2% peste rezultatele din 2018. Cu toate acestea, vânzările din Europa rămân în teritoriul negativ.
Porsche AG a livrat 202.318 de vehicule la nivel global, în intervalul ianuarie - septembrie, cu 3% mai multe decât anul trecut. Potrivit celor de la Porsche, modelele Cayenne și Macan s-au bucurat de o cerere deosebit de mare. Cayenne a înregistrat din nou un avans major, cu 62.022 de vehicule și un plus de 25%. Macan a reușit să livreze 73.967 de unități, mai multe cu nouă procente.
În ciuda rezultatului bun la nivel global, livrările mărcii au scăzut în Europa,” din cauza trecerii la WLTP și la filtrele de particule, ceea ce a dus la probleme de disponibilitate a vehiculelor în primele luni ale anului”, potrivit celor de la Porsche. Au fost livrate 60.764vehicule, cu 9% mai puțin față de cele 66.551, de anul trecut. Cauza principală este Germania, cu 22.705 autoturisme vândute și 8% scădere.
În schimb, Porsche și-a menținut poziția în China și SUA, în ciuda situației economice în general mai slabe de pe ambele piețe. 64.237 de vehicule au fost livrate clienților chinezi în primele nouă luni, ceea ce reprezintă o creștere de 14 la sută față de perioada anterioară a anului. În SUA, a doua cea mai mare piață Porsche, livrările au crescut cu 6%, ajungând la 45.062 de unități. Mașinile sport din Zuffenhausen au rămas, de asemenea, populare în regiunile Asia-Pacific, Africa și Orientul Mijlociu. Pe aceste piețe s-au livrat 86.235 de vehicule, ceea ce corespunde unei creșteri de 11 procente comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.
CITEȘTE ȘI FOTO Ford a lansat producția SUV-ului Puma, la Craiova, primul automobil hibrid din România„Creșterile înregistrate în China și SUA ne fac să fim pozitivi în ceea ce privește atingerea obiectivelor noastre generale pentru întregul an”, spune Detlev von Platen, membru pentru vânzări și marketing al Comitetului Executiv al Porsche AG. „Cu toate acestea, pe termen mediu, există semne de ușoară încetinire a creșterii generale. Vom monitoriza îndeaproape acest lucru și, totuși, vom rămâne optimisti - și datorită comenzilor înregistrate deja pentru noul Porsche Taycan. "
Porsche a prezentat prima sa mașină electrică, Taycan, la începutul lunii septembrie. Modelul va începe să fie livrat în SUA de la sfârșitul anului 2019 și va fi disponibil la dealerii din Europa în primele luni ale anului 2020.