Primul model electric al mărcii sport Porsche a primit o serie de actualizări care îi vor face invidoși pe proprietarii primei serii de mașini cumpărate în ultimii doi ani. O mai mare autonomie a bateriei, introducerea sistemului de parcare la distanță și o serie de culori speciale se numără printre noutățile pe care le propune acest model exclusivist.
Porsche Taycan și Taycan Cross Turismo vor primi o serie de upgrade-uri odată cu luna septembrie, care fac din acest model unul și mai sofisticat. Una dintre cele mai importante este cea legată de managementul bateriei și motorului electric, astfel că mașina permite obținerea unei autonomii mai mari. Nu este vorba despre o modificare a bateriilor utilizate, ci doar despre „dezvoltări tehnologice extinse”, care permit decuplarea și „de-energizarea” motorului frontal în situațiile în care acesta nu este solicitat. La rularea la viteză constantă, motoarele sunt decuplate total de la punți, astfel că sunt reduse complet forțele de frecare care consumă energie. Motoarele sunt cuplate înapoi în milisecunde de la solicitarea făcută de pedala de accelerație. Potrivit Porsche, nu va fi vorba despre o nouă reomologare WLTP, ci doar de o creștere utilă a autonomiei pentru proprietari.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Dezvoltarea tehnică continuă a vehiculelor noastre este parte din ADN_ul Porsche. Ultima generație Taycan impresionează prin conectivitatea rapidă, care acum include Android Auto”, a declarat Kevin Giek, vicepreședinte al liniei de modele Taycan.
A fost îmbunătățit și controlul termic și al funcțiilor de încărcare, astfel că bateria poate fi încălzită la temperaturi puțin mai ridicate decât până acum, ceea ce înseamnă că va putea fi încărcată mai rapid și la un nivel mai ridicat. Controlul termic permite acum utilizarea temperaturilor ridicate emise de unele componente electronice pentru reglarea termică a bateriei.
Noul sistem Remote Park Assist introdus pe Taycan permite efectuarea de manevre de parcare cu ajutorul aplicației de pe telefon, Porsche Connect, la intrarea și ieșirea de pe locul de parcare. Aplicația permite atât parcarea laterală, cât și cea perpendiculară, în parcări publice sau în garaje. Spațiile libere sunt detectate automat, fiind măsurate cu ajutorul senzorilor și camerelor.
O noutate este și introducerea Android Auto, pe lângă Apple CarPlay, în sistemul Porsche Communication Management, dispozitivele mobile putând fi operate prin intermediul Google Assistant. Din motive care nu au fost făcute publice, Taycan nu a fost echipat cu suport pentru Android.
Au mai fost introduse actualizări pentru Voice Pilot, asistenul pentru comenzi vocale al mașinii, la sistemul de navigație, care utilizează informații obținute online pentru punctele de interes de pe traseu.
A fost, de asemenea, modificat și sistemul de operare al sistemului de control, cu meniuri noi și posibilitatea de aranjare a pictogramelor.
CITEȘTE ȘI Dacia va avea, pentru prima dată în istorie, un motor de 1.8 litri, pe SUV-ul DusterO noutate a fost introdusă de Porsche și în gama de culori disponibile. O serie de culori „cult” ale anilor 90 sunt acum oferite ca vopseluri speciale, ca parte a strategiei de personalizare. Clienții au la dispoziție opțiunea Paint to Sample, care oferă 65 de culori noi, de la Moonlight Blue Metallis, Acid Green sau Rubystar la Rivierea Blue sau Viola Metallic. Opțiunea Paint to Sample Plus oferă posibilități aproape nelimitate în privința vopselei, inclusiv prin asortarea mașinii la accesoriile preferate.
În acest moment, clienții Porsche care dețin un Taycan au la dispoziție 200.000 de puncte de încărcare, potrivit companiei, care manageriază plata serviciilor de încărcare direct. Stațiile se află în 20 de țări ale Europei, oferind inclusiv 6.500 de stații de 50 kW. La acestea se adaugă rețeaua Porsche Destination Charging, în care sunt oferite servicii de încărcare gratuită la stații aflate în hoteluri selectate, restaurante, aeroporturi, mall-uri, porturi.
Porsche Taycan a devenit un model de succes imediat după lansarea sa, având aproximativ 20.000 de unități vândute în primul an de lansare, 2020, și tot atâtea în 2021, până la jumătatea anului.