Polestar 2 va fi lansat luna viitoare în Europa, în competiție directă cu Tesla Model 3

Polestar 2 va fi lansat luna viitoare în Europa, în competiție directă cu Tesla Model 3
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 10 mai 2020

Polestar, marca electrică a Volvo Cars, lansează pe piață, peste numai câteva săptămâni, primul său model complet electric și principalul competitor al momentului pentru Tesla Model 3, vedeta pieței global de vehicule propulsate cu baterii.

Încă 2 milioane de lei donate pentru a susține lupta împotriva COVID-19 CITEȘTE ȘI Încă 2 milioane de lei donate pentru a susține lupta împotriva COVID-19
Urmărește-ne și pe Google News

Anunțat încă de acum doi ani, prezentat anul trecut în forma finală și confirmat, inclusiv cu prețuri, pentru Europa la finalul anului 2019, Polestar 2 a intrat în fabricație, în pofida epidemiei de coronavirus, la jumătatea lunii martie, în uzina din China. Acum se pregătește să fie lansat în rețeaua comercială din Europa, fiind totodată prima piață din lume care va primi acest automobil. Clienții din China și cei din SUA vor urma curând, în această vară.

Pentru protejarea sănătății clienților, Enel oferă clienților o multitudine de modalități de plată și canale de comunicare CITEȘTE ȘI Pentru protejarea sănătății clienților, Enel oferă clienților o multitudine de modalități de plată și canale de comunicare

Polestar 2 este un automobil special, pentru că va viza același segment de clienți ca Tesla Model 3. Este un sedan de clasă medie, iar performanțele sale sunt comparabile cu cele ale modelului american de la care va încerca să fure clienții.

INTERVIU Bogdan Georgescu, despre premium în business CITEȘTE ȘI INTERVIU Bogdan Georgescu, despre premium în business

Polestar 2 a fost poziționat extrem de sus, în primul rând, cu un preț peste cel estimat inițial, de 40.000 de euro. Prețul ce poate fi folosit ca etalon în Europa este cel din Germania, 58.800 euro, care este similar cu cel al versiunii AWD, de performanță, al lui Model 3. Sistemul de propulsie se bazează pe o baterie de 78 kWh, care oferă o autonomie de circa 500 km, iar puterea celor două motoare se ridică la 402 CP (câte 150 kW pe fiecare ax). Mașina va fi mai grea și mai lentă decât Tesla Model 3, cu peste o secundă, dar a fost gândită ca vehicul care poate tracta inclusiv rulote sau ambarcațiuni, pentru clienții nordici.

CEO-ul Thomas Ingenlath a declarat că „există mașini electrice mai ieftine, dar ele nu oferă aceeași experiență premium. Nu am nimic împotriva mașinilor care costă între 30.000 - 50.000 de euro, dar ele nu sunt atât de excitante emoțional precum mașinile pe care noi ne-am propus să le aducem”, referindu-se evident la Tesla.

VIDEO Dacia a reînceput producția de automobile la Mioveni CITEȘTE ȘI VIDEO Dacia a reînceput producția de automobile la Mioveni

Sistemul de vânzare al mașinilor Polestar este unul care nu se bazează pe showroom-uri, ci pe achiziția online. Clienții pot căuta centrele Polestar Spaces, unde găsesc informații și pot atinge mașina pe care o comandă.

Marca Polestar s-a desprins din Volvo, în 2017, și și-a propus să devină profitabilă în maxim 7 ani de la lansare, cu un volum de peste 100.000 de mașini anual. Primul model, Polestar 1, un hibrid plug-in, prezentat la sfârșitul lui 2017, are un preț de 155.000 de euro, iar livrările primelor exemplare, cumpărate înainte să existe fabrica, ar fi trebuit să fie făcute laînceputul acestui an. Polestar 1 va avea un ritm de 500 de exemplare anual și va fi produs doar 3 ani. Următorul model, Polestar 3, ar trebui să fie un SUV și să fie lansat peste alți trei ani.

Constructorii de vehicule electrice (Audi, Mercedes sau Jaguar) au preferată să lanseze SUV-uri pe piață, pentru a concura Tesla, în timp ce producătorii de modele de volum, Renault, Nissan și, din acest an, Volkswagen, au ales hatchback-uri, mult mai populare pe continent.

viewscnt
Afla mai multe despre
polestar
masini electrice
tesla model 3
pret polestar 2