Piața moto din România a înregistrat o creștere de 22,8% în primele zece luni ale anului, față de datele raportate în aceeași perioadă din 2019, relevă statistica Asociației Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme (APIA), publicată luni.
Conform sursei citate, segmentul motocicletelor a consemnat un salt al înmatriculărilor de 9,3%, în timp ce ATV-urile au crescut cu 46%, de la un an la altul. Pe de altă parte, categoria scutere a scăzut cu 9%, scrie Agerpres.
Analiza APIA arată că anul 2020 a debutat cu o creștere consistentă pe piața moto din România (30,5% în ianuarie și 63% în februarie), după care luna aprilie a reflectat impactul pandemiei COVID-19, cu o scădere abruptă de 59,1%. Același trend a continuat și în luna mai (-12,9%), după care piața a revenit pe plus, în ultimele cinci luni: iunie (+33,8%), iulie (+10,5%), august (+46,3%), septembrie (+68,9%) și octombrie (82,2%).
În ceea ce priveste topul pe mărci, în primele zece luni din 2020, la motociclete, primul loc este ocupat de BMW - cu 348 de unități (20,2% cotă de piață), urmat de Honda - cu 319 unități (18,5% cotă de piață), Kawasaki - cu 209 unități (12,2% cotă de piață), Yamaha - cu 184 de unități (10,7% cotă de piața) și KTM - cu 153 de unități (8,9% cotă de piață).
De asemenea, la scutere, primele cinci poziții ale clasamentului sunt ocupate de Piaggio - cu 97 de exemplare, Yamaha (70), SYM (57), BMW (36) și Honda (24).
La categoria ATV conduce CF MOTO, cu 1.451 de unități înregistrate, urmată de Linhai - cu 315 unități și TGB - cu 155 de unități.