Înmatriculările de automobile electrice din România au urcat în noiembrie la o cotă record, ca urmare a livrărilor modelului Dacia Spring, care a început deja să fie și înmatriculat de noii proprietari.
România a ajuns la o pondere a automobilelor electrice greu de imaginat în urmă cu doar câțiva ani, factorii principali fiind Programul Rabla Plus și lansarea modelului Dacia Spring, relevă date analizate de Profit.ro. După 11 luni, cota de piață a vehiculelor complet electrice și a celor hibrid, cumulată, este de 14.2% din totalul pieței, pe fondul scăderii livrărilor de autoturisme cu propulsie pe benzină sau diesel.
În același timp, volumul mașinilor complet electrice a ajuns, conform datelor analizate de Profit.ro, la 4.301 unități, mai mult decât dublu față de cele de anul trecut (2111), respectiv o creștere de 103,7%.
Liderul pieței de automobile electrice este în acest moment Dacia, care s-a instalat pe prima poziție cu ajutorul modelului Spring, înmatriculat deja în 1.537 de exemplare, altele fiind deja livrate și pregătite să fie și ele înmatriculate. Pe locul al doilea se află Volkswagen, care are deja mai multe modele electrice, dar și plug-in. Lider este e-Up, urmat de ID.3 și ID.4. Hyundai (cu Kona și Ioniq), Renault (cu modelul ZOE), Skoda cu (Enyaq), se află pe celelalte locuri ale clasamentului mașinilor electrice.
Automobilele plug-in hybrid au însumat, pe primele 11 luni ale anului, 2.524 de unități, cu o creștere de 217,1% față de nivelul de anul trecut, iar vehiculele hibrid au ajuns la un volum de 8.498, aproape dublu față de anul anterior, cu o creștere de 91,5%.
Înregistrările de automobile cu motoare pe benzină a scăzut față de anul trecut cu numai 0,2 puncte procentuale, la 66,3% din piață, în timp ce motorizările diesel au scăzut mult mai drastic, la numai 19,5%, pierzând astfel 7,2 puncte procentuale față de cota pe care o dețineau în 2020.