Piața auto din India, un test pentru alianța restructurată dintre Renault și Nissan

Piața auto din India, un test pentru alianța restructurată dintre Renault și Nissan
Profit.ro
Profit.ro
scris 3 feb 2023

Alianța restructurată dintre Renault și Nissan se va confrunta cu un test timpuriu în India, unde producătorii auto plănuiesc noi investiții, în încercarea de a reduce decalajul față de rivali, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.

Renault și Nissan au convenit luni o restructurare profundă a alianței lor, înființată în 1999, care le va pune pe picior de egalitate, iar producătorul auto nipon va investi în noua divizie de vehicule electrice a grupului francez. Conform acordului, Renault își reduce participația la Nissan la 15%, de la aproximativ 43%, transferându-și participația rămasă, de 28%, într-un trust francez, a informat Renault. Apoi Renault va transmite instrucțiuni mandatarului să vândă acele acțiuni, evaluate la aproximativ 4,1 miliarde de dolari, în condiții rezonabile din punct de vedere comercial pentru grupul francez, în cadrul unui proces coordonat și ordonat, a precizat Renault.

Urmărește-ne și pe Google News
CONFIRMARE Green NCAP lansează mesajul: Dacia Spring este „Best Car of 2022”, peste Tesla Model 3. „Stabilește un standard în industrie.” CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Green NCAP lansează mesajul: Dacia Spring este „Best Car of 2022”, peste Tesla Model 3. „Stabilește un standard în industrie.”

Renault și Nissan au anunțat, fără a da amănunte suplimentare, că au identificat proiecte cheie în care își vor extinde colaborarea în India, America Latină și Europa, scrie Agerpres.

În India, piața cu cel mai rapid ritm de creștere a vânzărilor, noile investiții vor fi conduse de Nissan, iar firmele evaluează vehiculele care ar putea fi lansate din 2025, printre ele putând fi inclusă o relansare a popularului SUV Duster de la Renault, au declarat sursele pentru Reuters.

De asemenea, Renault-Nissan intenționează să revină la strategia de a fabrica în comun vehicule în India, pentru a crește ratele de utilizare ale fabricii și a reduce costurile. De exemplu, SUV-ul Duster este luat în considerare pentru a fi lansat atât sub brandul Nissan cât și sub brandul Renault, adaugă sursele.

Reprezentanții Nissan nu au răspuns solicitărilor de a comenta informația, iar cei ai Renault au refuzat să comenteze în privința detaliilor planificatelor proiecte cu Nissan.

Noua colaborare evidențiază presiunile cu care se confruntă producătorii auto, într-un moment în care investesc în vehicule electrice, automatizare și alte servicii software, chiar dacă cererea pentru mașini pe benzină e mai ridicată decât cea pentru vehicule electrice, în special în India. De asemenea, indică sporirea potențialului de vânzări pe piața auto indiană, care anul trecut a depășit Japonia, devenind a treia mare piață auto din lume.

Conform datelor S&P Global Mobility, în 2022,vânzările auto în in India au urcat cu 23%, la 4,4 milioane unități, în timp ce alte piețe au fost afectate de perturbările din lanțurile de aprovizionare.

MedLife devine primul operator medical privat ce oferă abonamente medicale cu acoperire 360° - de la servicii de prevenție, la asigurări de sănătate, servicii stomatologice și sport CITEȘTE ȘI MedLife devine primul operator medical privat ce oferă abonamente medicale cu acoperire 360° - de la servicii de prevenție, la asigurări de sănătate, servicii stomatologice și sport

Primul test pentru alianța restructurată Renault-Nissan ar putea fi Renault Triber, o mașină cu șapte locuri pe care firmele vor să o vândă în India sub brandul Nissan. Discuțiile pe această temă au fost amânate în perioada negocierilor ample privind structura alianței, susțin sursele.

Renault ia în considerare o versiune electrică a modelului Kwid pentru India, anunța luna trecută Reuters, iar Nissan analizează propunerea.

De asemenea, companiile vor să aducă în India actuala platformă a alianței, care le va permite fabricarea unor modele mai mari, cum ar fi Duster, adaugă sursele.

Deja Renault-Nissan are o platformă pentru mașinile mici fabricate în India.

Împreună, Renault și Nissan aveau anul trecută o cotă de piață de aproximativ 3% în India. Spre deosebire de Nissan, Renault nu are o prezență semnificativă pe piețe majore, cum ar fi China, Statele Unite și Japonia, ceea ce ridică miza în privința succesului său în India, susțin sursele. În această țară, cei doi producători auto au interese complexe, deținând împreună o fabrică și un centru de cercetare-dezvoltare (R&D) în orașul Chennai. Uzina poate produce anual aproximativ 500.000 de mașini dar funcționează la aproximativ o treime din capacitate, arată datele din industrie.

Nissan deține 70% din fabrică, dar vânzările sale în India sunt în urma celor ale Renault. Anul trecut, Nissan a vândut doar 35.000 vehicule pe piața auto indiană, 60% din nivelul livrărilor Renault, de 87.000 unități.

În America Latină, Renault și Nissan vor să pună în comun platforme pentru vehicule low-cost, adaugă sursele. Alianța are fabrici în Mexic și Argentina.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault
nissan
india