Vânzările de autoturisme în Uniunea Europeană ar urma să crească cu 7,9% în acest an, după doi ani de declin, dar cu toate acestea vor fi cu aproape 20% sub nivelul la care erau în 2019, înaintea pandemiei de coronavirus, a anunțat Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmite Reuters.
Această asociație, care îi reprezintă pe cei 16 mari constructori auto din Europa, a subliniat că avansul de 7,9% din acest an vine după un an 2021 foarte slab, când piața auto europeană a înregistrat un declin de 2,4% și au fost înmatriculate doar 9,7 milioane de autoturisme, scrie Agerpres.
"În condițiile în care aprovizionarea cu cipuri ar urma să se stabilizeze în 2022, ACEA prognozează că înmatriculările de autoturisme în UE vor reveni pe creștere în acest an, ajungând la 10,5 milioane de unități", a informat organizația într-un comunicat de presă.
Asociația a subliniat că este urgent ca UE să își reducă dependența de furnizorii externi de semiconductori astfel încât să evite pe viitor pagubele provocate unor industrii strategii. De asemenea, ACEA a atras atenția asupra faptului că, deși în prezent vehiculele electrice reprezintă aproape o cincime din noile autoturisme vândute în UE, ritmul de extindere a infrastructurii de încărcare este unul lent.
"Vânzările de automobile electrice au crescut de peste 10 ori între 2017 și 2021 în timp ce numărul stațiilor publice de încărcare din UE a crescut cu mai puțin de 2,5 ori, în această perioadă. Dacă situația nu va fi rezolvată urgent prin introducerea unor ținte mai ambițioase pentru toate statele membre UE, vom ajunge la un impas foarte curând", a spus președintele ACEA, Oliver Zipse.
Raportul ACEA vine în aceeași zi în care Comisia Europeană ar urma să prezinte o inițiativă denumită "European Chips Act", destinată să promoveze activitățile de cercetare și producție de semiconductori în Europa și reducerii dependenței de o singură țară sau regiune. Potrivit surselor, Comisia Europeană va propune marți deblocarea a aproape 42 de miliarde de euro din banii publici în favoarea industriei semiconductorilor.