Planurile Peugeot de revenire pe piața din SUA nu au fost complet anulate, după fuziunea dintre PSA Group și FCA, ci pare că au fost resuscitate. Cu ajutorul diviziei din America, formată din mărcile Fiat Chrysler Automobiles, marca franceză ar putea ținti o piață uriașă.
Peugeot Inception este numele unui viitor concept-car dezvoltat de marca franceză, anunțat pentru prima dată la Paris, în timpul salonului auto, și pregătit să fie prezentat în premieră în Las Vegas, într-un gest care ar putea sublinia dorința mărcii de a relua planul de revenire în SUA. Debutul mondial al noului concept va avea loc la salonul CES de tehnologie, un loc tot mai frecventat de constructorii auto pentru prezentarea de prototipuri. Despre Inception, Peugeot spune că reprezintă un show-car care va demonstra „avantajele BEV-by-design ale următoarei generații de platforme electrice care vor întoarce întreaga experiență auto cu susul în jos”.
Mai mult, francezii susțin că Peugeot Inception Concept va transforma limbajul de design al mărcii, va redesena complet spațiul interior și va reinterpreta gesturile de condus într-un nou i-Cockpit, prin crearea de noi experiențe digitale și fizice.
Se mai vorbește în scurta prezentare a viitorului concept despre cele trei valori ale mărcii, Alura, Emoția și Excelența, pe care mașina le va încorpora „printr-o viziune optimistă a viitorului automobilulul”.
Așadar, rolul acestui nou concept, care nu întâmplător se numește Inception, va fi unul de „start al unei noi ere”, unul de prototip al unei noi generații de modele, de funcții și tehnologii pentru marc Peugeot.
Premiera acestui concept-car va avea loc pe 5 ianuarie, în cadrul salonului de tehnologie și inovații CES din Las Vegas, și va fi urmată de un eveniment special al mărcii desfășurat o zi mai târziu, înc are vor fi găzduite prezentări digitale și discuții pe marginea acestui automobil.
Stellantis anunțase în 2021, după fuziunea dintre PSA și FCA, că renunță la planurile de readucere a mărcii Peugeot pe piața din SUA și se concentrează pe programul Alfa Romeo, o marcă premium cu un potențial mult mai mare. La acel moment, Larry Dominique, care coordona planul de relansare Peugeot în America de Nord, a preluat conducerea Alfa Romeo North America.
Fiat Chrysler mizase, la scurt timp după preluarea mărcilor Chrysler Group de către Fiat, la lansarea pe piața americană a trei mărci italiene: Fiat, Alfa Romeo și Maserati, toate trei fiind branduri cu rezonanță pentru americani și, mai ales, pentru cei cu rădăcini italiene în familie. Din păcate, eforturile de marketing n-au adus rezultatele planificate, astfel că nici Fiat, nici Alfa Romeo, n-au reușit să atragă mai mult de câteva mii de clienți anual.
În același timp, Peugeot pregătise un plan pe 10 ani, care începea cu intrarea pe piața de rent-a-car și se finaliza prin deschiderea unei rețele de dealeri.