Noul model electric Ford, de la Craiova, nu va folosi platforma MEB de la VW

Noul model electric Ford, de la Craiova, nu va folosi platforma MEB de la VW
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 5 mai 2021

Automobilul comercial electric pe care Ford îl va construi la Craiova va fi dezvoltat pe propria platformă, nu pe MEB, de la Volkswagen, pe care va construi SUV-ul electric din Koln, după cum reiese din informațiile confirmate de reprezentanți ai companiei.

Ford a anunțat că va construi în uzina de la Craiova un autovehicul comercial ușor, în urma unei investiții de circa 300 de milioane de euro, care va adapta fabrica pentru astfel de vehicule. Este a treia uzină a companiei americane ce intră în programul de electrificare a gamei Ford, după cea din Koln și cea din Turcia. În Koln, Ford dezvoltă și va produce primul său autoturism electric european, însă acesta se va baza pe platforma electrică MEB aparținând VW Group.

Urmărește-ne și pe Google News
Fulfilment by eMAG, instrumentul de un milion de euro care ajută antreprenorii să se concentreze pe creșterea afacerii CITEȘTE ȘI Fulfilment by eMAG, instrumentul de un milion de euro care ajută antreprenorii să se concentreze pe creșterea afacerii

Cele două companii au semnat un acord în urma căruia Ford primește licență pentru platforma MEB, iar Ford dezvoltă mai multe vehicule comerciale, pentru VW. În cazul vehiculului de la Craiova, primele speculații vorbeazu despre posibilitatea ca acesta să preia și el platforma MEB, deoarece vorbim despre un vehicul comercial ușor, cu trăsături de autoturism. Cele mai noi informații, confirmate de reprezentanții Ford, infirmă însă această variantă.

Încă de la primele discuții privind platforma MEB, cei de la Ford au spus că iau în calcul producția unui al doilea vehicul electric pe baza platformei VW. Potrivit graficelor VW, contractul cu Ford urmează să asigure un plus de 600.000 de unități fabricate pe baza platformei, în primii opt ani, care ar duce numărul total al vehiculelor MEB la peste 15 milioane.

Dacă ar ajunge roboții să dea consultanță, ce vor mai face oamenii? Despre viitorul consultanței, ce cred liderii PwC (III) CITEȘTE ȘI Dacă ar ajunge roboții să dea consultanță, ce vor mai face oamenii? Despre viitorul consultanței, ce cred liderii PwC (III)

Acum a apărut confirmarea existenței celui de-al doilea model, însă acesta va fi tot la Koln. Chiar dacă nu a fost luată o decizie finală, Ford nu ia în calcul utilizarea platformei electrice VW la Craiova.

Noul model electric Ford, de la Craiova, nu va folosi platforma MEB de la VW

„Cum am anunțat anterior, există potențial pentru al doilea vehicule complet electric bazat pe platforma MEB care să fie produs la Koln, iar acest lucru este încă în analiză”, au precizat pentru Automotive News reprezentanții Ford. Folosirea platformei MEB produce economii pentru ambele companii, deoarece VW își reduce costurile de producție prin vânzarea platformei către Ford, iar marca americană scapă de costurile necesare dezvoltării unei noi platforme și câștigă timp.

INFOGRAFIC Ford a reușit un trimestru record pentru ultimul deceniu și o revenire pe profit în Europa și la nivel global CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC Ford a reușit un trimestru record pentru ultimul deceniu și o revenire pe profit în Europa și la nivel global

În acest context, este tot mai clar că viitorul vehicul ce va fi produs de Ford la Craiova va avea o platformă produsă intern, cel mai probabil urmând a fi o platformă adaptat de la vehiculele cu combustie. În prezent, la Craiova sunt fabricate două modele, Puma și EcoSport, ambele SUV-uri de clasă mică, însă cel din urmă se apropie de finalul vieții și nu va mai fi înlocuit, conform informațiilor oficiale. Apariția unui nou model este una logică: uzina nu va rămâne cu capacități de producție nefolosite, iar imvestițiile în propulsia electrică de la Craiova vor fi folosite pentru noua generație Puma.

viewscnt
Afla mai multe despre
ford electric craiova
ford vw
ford meb
ford lcv craiova