Muncitorii greviști ai Boeing au respins cea mai recentă ofertă de contract de muncă a conducerii a afectat joi acțiunile grupului și pe cele din sectorul aerospațial american, ridicând semne de întrebare cu privire la eforturile companiei de a-și stabiliza finanțele și de a-și reface imaginea afectată, transmite Reuters.
Aproximativ 64% dintre muncitorii fabricilor Boeing de pe Coasta de Vest a SUA au respins oferta, miercuri seara târziu, lăsând liniile de asamblare inactive pentru aproape toate avioanele comerciale ale Boeing, inclusiv 737 MAX, coloana vertebrală a bilanțului companiei, arată news.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acțiunile Boeing au scăzut cu peste 2%, iar principalii furnizori ai companiei au fost, de asemenea, sub presiune, în frunte cu Spirit AeroSystems, care a pierdut aproape 4% după ce a avertizat asupra disponibilizărilor și concediilor temporare.
”Circumstanțele de la Boeing sunt evident foarte dificile. Cu toții am văzut rezultatele votului de aseară, ceea ce este nefericit”, a spus CEO-ul Honeywell, Vimal Kapur, într-un apel cu analiștii.
Honeywell este un furnizor major de instrumente pentru cockpit și alte piese.
CITEȘTE ȘI FOTO PREMIERĂ - Autoritățile lansează primele intersecții rutiere pe 3 niveluriOferta includea o creștere generală a salariilor de 35% pe parcursul a patru ani, dar nu prevedea un plan de pensie cu beneficii definite, una dintre principalele cerințe ale mecanicilor greviști.
Blocajul în ceea ce privește planul de pensie, care a fost retras în urma unui acord pentru a menține locurile de muncă în statul Washington în urmă cu un deceniu, a ridicat imediat îngrijorări cu privire la durata grevei, în timp ce agențiile de rating monitorizează Boeing pentru o posibilă retrogradare la statutul ”junk”, nerecomandat investițiilor.
”O grevă mai lungă întârzie redresarea Boeing și crește presiunea financiară asupra companiei și asupra ratingului său de credit”, a declarat Ben Tsocanos, director în domeniul aerospațial la S&P Global Ratings.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Guvernul a semnat cu Continental, Bosch și NXP Semiconductors finanțările pentru dezvoltarea microelectronicii în România”Respingerea ridică riscul unei greve prelungite dacă obstacolul este reinstaurarea unei pensii. Credem că este puțin probabil ca Boeing să fie de acord cu o pensie din cauza costului.”
Alții au afirmat că oprirea activității lasă producătorul de avioane american cu opțiuni din ce în ce mai limitate, în timp ce pierde bani.
”Boeing va trebui să încheie un acord și să facă pur și simplu o ofertă mai mare, deoarece nu se află într-o poziție de a se lupta cu sindicatul”, a spus analistul de la Agency Partners, Nick Cunningham.
”Această respingere adaugă incertitudine, costuri și întârzieri suplimentare în redresare, pe măsură ce greva se apropie de ziua 40. Ne așteptăm la concesii suplimentare privind salariile pentru ca un acord să fie aprobat”, a scris analistul Ron Epstein de la Bank of America într-o notă.
Cu amenințarea unei posibile retrogradări a Boeing, prima grevă majoră a companiei în ultimii 16 ani a determinat Wall Street să analizeze forumurile online și datele demografice ale muncitorilor pentru a prezice cum se va desfășura greva legată de pensii și salarii.
CITEȘTE ȘI VIDEO Constructorii turci pregătesc la Autostrada Ford „cea mai mare surpriză din 2024”, cu o deschidere înainte de termenAnalistul de la Wells Fargo, Matthew Akers, a declarat că majorarea ofertei salariale pentru a satisface cerința sindicatului de 40% ar putea pune capăt conflictului, menționând că membrii erau împărțiți online în ceea ce privește problema pensiilor. Unii mecanici au promis să continue lupta după vot, mulți fiind încă furioși în legătură cu ultimul acord privind pensiile semnat în urmă cu un deceniu.
Analiștii au declarat că votul ar putea complica eforturile de a realiza o refinanțare necesară pentru a stabiliza operațiunile Boeing, după ce greva a împiedicat redresarea companiei dintr-o serie de crize anterioare.
Boeing a depus săptămâna trecută documente care îi oferă o fereastră pentru a strânge până la 25 de miliarde de dolari pentru a evita pierderea ratingului său de investiții, și separat a obținut o linie de credit de 10 miliarde de dolari.
CITEȘTE ȘI CEO-ul care a condus Yahoo în perioada de declin spune acum care a fost cea mai mare greșealăCu toate acestea, deși mulți analiști spun că compania ar prefera să aștepte sfârșitul grevei și să înceapă să genereze mai mult numerar prin livrări înainte de a merge pe piețe, lupta de putere cu sindicatul a pus-o sub o presiune tot mai mare pentru a clarifica situația.
”Nu excludem o atragere de capital înainte de încheierea grevei... în funcție de condițiile pieței”, a scris analistul de la JPMorgan, Seth Seifman, într-o notă după vot.
Înainte de votul celor 33.000 de muncitori greviști, directorul financiar al Boeing, Brian West, a surprins analiștii miercuri recunoscând că Boeing va continua să piardă bani în 2025. West a refuzat să comenteze calendarul unei strângeri de fonduri, dar a spus analiștilor: ”Monitorizăm evenimentele cu atenție și vom accesa piețele ori de câte ori considerăm că este momentul potrivit.”
CITEȘTE ȘI VIDEO Premieră - Parlamentul Austriei își alege pentru prima oară un președinte de extremă dreaptaPe lângă crizele succesive legate de siguranță, calitate și o lipsă generalizată de piese și forță de muncă în industrie, votul a umbrit o pierdere de 6 miliarde de dolari pentru al treilea trimestru, anunțată tot miercuri.
Ortberg a prezentat planuri pentru a restabili succesul Boeing după ce compania a pierdut o cotă semnificativă de piață în favoarea rivalului european Airbus, dar a spus angajaților și investitorilor că redresarea va dura ceva timp.