Compania McLaren ar putea face obiectul unor dispute comerciale, mai mulți constructori auto fiind interesați de achiziția acesteia, potrivit unor informații neoficiale publicate de Automobilwoche din surse neprecizate. Primele mărci nominalizate sunt Audi și BMW, însă cei de la BMW au infirmat interesul.
McLaren, unul dintre cele mai cunoscute nume din industria auto, în segmentele exclusiviste de sport, un puternic concurent în celebrele competiții de Formula 1, a intrat în vizorul constructorilor de automobile germani, însă informațiile apărute în presa germană de specialitate sunt deocamdată destul de ambigue. Automobilwoche susține, într-un articol exclusiv, că BMW intenționează să aibă discuții cu fondul suveran din Bahrain Mumtalakat, care deține pachetul principal de acțiuni la McLaren. De asemenea, spune că și cei de la Audi sunt interesați de această companii cu o imagine extrem de bună în zona de automobile sport de lux. Numai că BMW infirmă un eventual interes și spune că informațiile publicate sunt eronate, în timp ce VW Group spune că este deschis unor eventuale colaborări și oportunități, fără să confirme eventuale discuții.
O altă informație, de data aceasta publicată de Autocar, din Marea Britanie, susține că Audi a făcut deja o ofertă celor de la McLaren și are un acord încheiat cu proprietarii acesteia.
CITEȘTE ȘI Audi a produs 8 milioane de mașini în Belgia, din care ultimele 100.000 sunt electriceÎn pofida imaginii sale și a rezultatelor foarte bune din Formula 1, care i-au adus o reputație excelentă brandului, constructorul britanic, care are în rândul acționariatului o serie de investitori din Orient, trece printr-o perioadă de dezechilibre financiare, cauzate de nevoia de investiții și de tranziția la propulsia electrică. Compania a atras noi majorări de capital de la acționarii săi, însă luna trecută CEO-ul Mike Flewitt a demisionat, după opt ani în care a condus compania și după ce a primit de la acționari circa 1 miliard de euro.
McLaren a mai fost implicată în negocieri de achiziție cu celebrul deja holding chinez Geely, care între timp a cumpărat Lotus și care deține Volvo.