Grupul german Lufthansa a raportat o scădere a profitului operațional în al treilea trimestru, din cauza provocărilor pe care brandul principal le întâmpină în fața concurenței cu alte linii aeriene internaționale și a creșterii costurilor, transmite Reuters.
Profitul operațional trimestrial s-a ridicat la 1,3 miliarde de euro, în scădere cu 9% față de anul precedent, însă în linie cu așteptările analiștilor, scrie News.ro.
Carsten Spohr, CEO-ul Lufthansa, a subliniat că întârzierile în livrarea aeronavelor, problemele de punctualitate la hub-urile din Germania și dezavantajele de reglementare afectează brandul principal.
În contextul verii, o perioadă de vârf pentru călătorii, costurile în creștere și criza din Orientul Mijlociu au influențat negativ performanțele.
După publicarea rezultatelor, acțiunile Lufthansa au scăzut cu 2,68%, iar acțiunile companiilor aeriene Wizz Air, IAG (proprietarul British Airways) și easyJet au înregistrat, de asemenea, scăderi.
Divizia de transport de pasageri a Lufthansa, inclusiv brandurile Austrian Airlines, Swiss International și Eurowings, a obținut un profit operațional de 1,2 miliarde de euro în acest trimestru, față de 1,4 miliarde de euro anul trecut.
Pierderea a fost atribuită unei scăderi de 234 milioane de euro a rezultatelor Lufthansa Airlines și unei recuperări mai lente a călătoriilor de afaceri.
Analistul Alex Irving a menționat că Lufthansa este una dintre companiile europene cele mai dependente de călătoriile de afaceri, iar Spohr a precizat că nu se așteaptă ca aceste călătorii să revină la nivelurile din 2019.
CITEȘTE ȘI Mihai Diaconu este noul președinte al board-ului Electrica, poziție părăsită de fostul șef ANRE Dumitru Chiriță în luna septembrieÎn plus, Lufthansa a suspendat ruta Frankfurt-Beijing din cauza competiției inegale cu companiile aeriene chineze, care au avantajul de a survola spațiul aerian rusesc.
În încercarea de a redresa situația, Lufthansa a lansat un program de restructurare pentru brandul principal, vizând o recuperare a profitului operațional până în 2026, cu o țintă de economii de costuri de 1,5 miliarde de euro.
Compania și-a menținut estimările de profit anual pentru acest an, vizând un profit operațional între 1,4 și 1,8 miliarde de euro și o marjă de profit pe termen mediu de 8%.