Volkswagen a decis să implementeze un nou model de vânzări, începând cu introducerea în ofertă a noului vehicul, complet electric, ID.3. Procesul de vânzare va putea fi alternat, online și offline, în orice moment.
Constructorul german Volkswagen a decis să implementeze un nou sistem de vânzări ale automobilelor, considerat „un semnal puternic pentru viitor”, în care acordă un rol puternic vânzării online, dar nu elimină din acest proces dealerul fizic. Sistemul permite schimbarea opțiunii pentru client în orice moment și în orice pas al tranzacției, de la online la dealer și invers, fără ca dealerul să fie afectat din punct de vedere al comisionului. Potrivit anunțului VW, toți dealerii au semnat acordul de intrare în acest sistem, care va fi introdus, pentru moment, în Germania.
Practic, sistemul de vânzări permite inițierea vânzării online, direct la Volkswagen, apoi, prin alegerea unui dealer preferat, își poate personaliza mașina și serviciile. Dealerul preia rolul de agent de vânzări destinate clienților privați sau micilor companii și se ocupă de achiziție, consultanță, test drive, procesarea tranzacției și predarea vehiculului în coordonarea cu Volkswagen. Prețul va fi decis de Volkswagen, fiind eliminate „negocierile complicate ale prețului”.
CITEȘTE ȘI INFOGRAFICE Piața auto în UE: cea mai mare scădere din istorie. România, printre țările cu rezultate bune, Dacia, printre mărcile cele mai afectateDe asemenea, în acest proces, Volkswagen preia responsabilitatea pentru finanțarea vehiculului și preia riscurile privind valoarea reziduală a mașinii. Compania explică, astfel, că dealerul nu mai trebuie să finanțeze vehiculul în avans, fiind preluat și costul de inventar și costurile asociate cu vehiculele de showroom. Pentru mașinile de test vor fi oferite dealerilor oferte „atractive” de leasing.
Reprezentanții dealerilor sunt de părere că modelul de tip agenție aduce o ușurare financiară pentru dealeri, foarte importantă în acest moment. Ei se vor putea concentra pe ceea ce este important în retail, „relația personală și competentă cu clientul”.
Volkswagen susține că a existat o cerere mare din partea clienților pentru a putea trece cu ușurință de la achiziția offline la online și invers, în timpul procesului de achiziție. Dealerii vor avea acces la un nou sistem IT, denumit „Thunder”, odată cu lansarea noului ID.3. Compania spune că un vehicul va putea fi configurat în zece clicuri.