Clasamentul celor mai valoroase branduri din lume, Brandz Top Global Brands, ediția 2020, aduce unele modificări în sectorul automotive. Toyota rămâne pe primul loc, dar Tesla înregistrează o puternică ascensiune, susținută de valoarea de piață a companiei.
Clasamentul celor mai valoroase branduri din lume, realizat de Kantar Media, subliniază impactul economic pe care l-a avut pandemia de coronavirus asupra industriei auto și din această perspectivă. Astfel, toate mărcile auto prezente în top înregistrează scăderi de valoare, cu o singură excepție: Tesla, care a performat în acest an pe burse. Din acest motiv, a depășit în clasamentul Brandz trei mărci importante, Honda, Ford și Nissan. Creșterea valorii Tesla cu 22% a împins compania la 11,35 miliarde dolari, la un pas de intrarea în Top 100 al brandurilor.
Față de anul trecut, doar trei mărci au mai rămas între primele 100 de mărci ale lumii după valoarea calculată de Kantar Media: Toyota (locul 48), Mercedes-Benz (locul 56) și BMW (61). Ford și Honda au coborât sub pragul 100.
Specialiștii Kantar sunt de părere că sectorul auto nu a mai recuperat niciodată valoarea pe care au pierdut în criza din 2008, chiar dacă piața auto a cunoscut timp de mai mulți ani o creștere importantă.
Dintre cele mai valoroase 10 companii auto din lume, cea mai mare cădere a fost înregistrată de Nissan, 18%, la 8,66 miliarde dolari, urmată de Honda, 15%, la aproape 10 miliarde dolari.
1. Toyota - 28,38 miliarde dolari
2. Mercedes-Benz - 21,34 miliarde dolari
3. BMW - 20,51 miliarde dolari
4. Tesla - 11,35 miliarde dolari
5. Ford - 10,06 miliarde dolari
6. Honda - 9,97 miliarde dolari
7. Nissan - 8,65 miliarde dolari
8. Audi - 7,33 miliarde dolari
9. Volkswagen - 6,46 miliarde dolari
10. Porsche - 5,60 miliarde dolari
CITEȘTE ȘI Mașina Dacia de 5.000 de euro, disponibilă, în sfârșit, în Franța. Sandero și Duster participă la Programul Rabla din campania guvernamentalăSURSA: BRANDZ.COM
Clasamentul celor mai valoroase mărci ale lumii este calculat pe baza valorii de piață a companiilor care le dețin, combinat cu o cercetare de piață privind notorietatea acestor mărci la nivel global.
Topul general al celor mai valoroase companii din lume este condus de Amazon, cu 415,8 miliarde dolari valoare de piață, Apple, 352,2 miliarde dolari, și Microsoft, 326,5 miliarde dolari, care a depășit Google.