Renault a anunțat rezultatele financiare pentru prima jumătatea a anului 2021, marcate de câteva vești bune. După un an de pierderi, grupul auto francez care dețina și marca Dacia a revenit pe profit și, în același timp, este aproape de atingerea țintei de reducerea a costurilor fixe cu 2 miliarde de euro cu un an mai devreme.
Renault Group a raportat venituri în creștere, pentru prima jumătate a anului, comparativ cu 2020. În total, vânzările Renault au generat venituri de 23,3 miliarde euro, cu 26,8% mai mari decât cele din 2020. În același timp, acestea sunt încă sub nivelul din 2019, cu 16,7%. Profitul operațional al grupului a fost în aceste condiții de 654 de milioane euro, o revenire mult așteptată, după ce anul trecut constructorul încheia prima jumătate a anului cu o pierdere mare, de 1,2 miliarde euro. De altfel, finalul primului semestru al anului 2020 a fost și momentul în care noul CEO, Luca de Meo și-a luat în primire jobul și a început implementarea planului de restructurare. După șase luni, marja operațională a Renault Group este de 2,8%, un nivel mic, dar suficient pentru a da speranțe acționarilor la o revenire a afacerii. În 2019, marja operațională a companiei era de 5,9%, un nivel la care Renault ar putea reveni chiar din 2022. Rezultatul net al grupului, după însumarea altor costuri și venituri, inclusiv contribuția Nissan, a fost de 354 de milioane de euro.
Finanțarea vânzărilor a contribuit cu 593 milioane EUR la marja operațională a Grupului, comparativ cu 469 milioane EUR în prima jumătate a anului 2020. În același timp, cheltuieli de 83 milioane de euro reprezintă provizioane făcute în vederea restructurărilor.
Odată cu cifrele financiare, Renault Group mai precizează că este în grafic cu obiectivul de reducere cu 2 miliarde EUR a costurilor fixe, ba chiar ar putea să atingă această țintă cu un an mai devreme de termen, deoarece s-au realizat deja 1,8 miliarde EUR, din care 600 milioane EUR în primul semestru al anului, comparativ cu 2019.
CITEȘTE ȘI Dacia Sandero și Tesla Model 3, vedetele pieței auto din EuropaCompania mai spune că planul Renaulution este în curs de implementare și generează efecte. La Avtovaz, compania rusă pe care Renault o deține, a contribuit cu 8,7 puncte la cifra de afaceri pe sectorul auto. Marja operațională pe sectorul auto a crescut cu peste 1,7 miliarde euro, față de valoarea de anul trecut, și asta în pofida efectelor pandemiei și ale crizei de componente.
Și vânzările globale ale Renault Group au crescut cu 18,7% în prima jumătate a anului 2021, comparativ cu prima jumătate a anului 2020, fiind în același timp mai mici cu -24,2% față de prima jumătate a anului 2019.
Nu în ultimul rând, fluxul de numerar operațional pentru sectorul auto a ajuns „aproape de nivelul de rentabilitate” la - 70 milioane EUR. Grupul și-a redus datoria netă pe sectorul auto cu 0,8 miliarde EUR și rezerva de lichiditate Automobile la 16,7 miliarde EUR, la 30 iunie 2021.
La acest moment, Renault Group apreciază că efectele crizei de semiconductori vor genera o reducere a producției de aproximativ 200.000 de unități, în 2021, dar și o creștere a prețului materiilor prime.
Pentru finalul anului, ținta principală a grupului este menținerea marjei operaționale din primul semestru.
„Aceste rezultate sunt rodul planului nostru strategic Renaulution, axat pe profitabilitate. Acestea marchează doar primul pas în redresarea noastră, care ar trebui să accelereze odată cu lansarea noilor vehicule aflate acum în pregătire. Aș dori să le mulțumesc tuturor angajaților noștri pentru angajamentul lor în obținerea acestor rezultate”, a declarat Luca de Meo, CEO Renault Group.
„Am făcut un pas important în restabilirea indicatorilor noștri financiari principali, în special printr-o revenire aproape de echilibrul fluxului nostru operațional din acest semestru. Poziția noastră puternică în materie de lichiditate ne permite să ne continuăm cu încredere această redresare”, a adăugat Clotilde Delbos, directorul financiar al Renault Group.
Alte venituri și cheltuieli operaționale sunt negative de ordinul -83 milioane EUR și provin în principal din provizioanele pentru costurile de restructurare (comparativ cu - 804 milioane EUR în prima jumătate a anului 2020).