Cel mai probabil, niciun oraș din lume nu ar putea oferi parcare gratuită pentru toată lumea. În locurile cu cerere mare, dar cu un număr mic de locuri de parcare, autoritățile municipale introduc zone de parcare limitată și cu plată.
Datele, care au luat în calcul costul unei ore de parcare pe stradă într-o zi lucrătoare în zonele de parcare cu plată și permisele anuale dedicate rezidenților, relevă că Londra este cea mai scumpă. O oră de parcare poate costa până la 9,9 euro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În Amsterdam, se plătește 7,5 euro pentru o parcare chiar în centru, iar în capitala norvegiană, Oslo – 7,5 euro, de asemenea, conform Picodi, companie și de analiză a piețelor, cu sediul în Polonia
Tariful pe oră poate varia în funcție de cererea de locuri de parcare într-o anumită locație. De obicei, cu cât este mai departe de centru, cu atât tariful este mai mic.
București este unul dintre orașele în care prețul diferă în funcție de zonă. O oră costă între 2,50 și 10 lei, sau 0,51 și 2,02 euro, fiind unul dintre cele mai mici tarife din acest raport.
Cel mai ieftin oraș din clasament este capitala Armeniei, Erevan, unde o oră de parcare în zona de parcare cu plată a avut un preț de doar 0,18 euro.
Costul permisului de parcare de reședință
Persoanele care locuiesc în zonele de parcare cu plată pot parca fără limită de timp și la tarife mai avantajoase, cu condiția să locuiască permanent în oraș și să își plătească impozite acolo.
În 6 din cele 48 de orașe incluse în această listă, rezidenții își pot lăsa gratuit mașina pe stradă cu parcometru dacă parchează în apropierea locului de reședință, de exemplu Lisabona, Roma, Buenos Aires și Mexico City.
Șoferii din București înregistrați în zona de parcare cu plată pot achiziționa un permis de parcare de reședință pentru între 800 și 2 000 lei pe an (162–404 euro). Prețurile sunt surprinzător de mari comparativ cu alte țări.
Un permis de reședință similar costă între 24 și 47 de euro la Praga, în funcție de zonă, la Berlin – 10,2 euro (indiferent de zonă), iar cel mai scump – la Stockholm (de la 357 la 1 309 euro), la Riga (de la 300 la 1.020 euro) și la Amsterdam (de la 32 la 567 de euro).
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Early Game Ventures va lansa al doilea fond de investiții, cu majorări substanțiale de cifre: Următorul unicorn românesc va apărea în mai puțin de 5 aniÎn 6 din cele 48 de orașe analizate, locuitorii de pe străzile cu parcometre nu beneficiază de nicio reducere pentru locuitori. Aceștia trebuie să cumpere un loc de parcare în garaj, să caute un loc de parcare gratuit în afara zonei de parcare cu plată sau să cumpere un permis de parcare în condițiile generale. Printre aceste orașe se numără New York, Kiev, Minsk și Tbilisi.
Zonele de parcare cu plată rareori acoperă întregul oraș. De exemplu, în Varșovia, doar 8% din suprafața orașului este o zonă, în Viena – 25%, în Praga – 21%, iar în Berlin – 5%. Singura excepție este Parisul, unde întregul oraș este o zonă.
Metodologie și surse de date
Acest studiu ia în considerare tarifele pentru parcarea în zonele de parcare cu plată în zilele lucrătoare pentru o oră întreagă, precum și prețurile permiselor de reședință care le dau dreptul la parcare nelimitată în zonele cu plată din apropierea locului de reședință, excluzând orice reduceri, de exemplu, pentru proprietarii de mașini electrice sau cu emisii reduse, pentru persoanele cu handicap etc.
Prețurile provin de pe site-urile web ale primăriilor sau ale unităților care gestionează zonele de parcare cu plată. Lista orașelor și a instituțiilor este disponibilă la acest link.
CITEȘTE ȘI Biofarm realizează cea mai importantă investiție din industria farmaceutică a ultimilor 30 de aniDimensiunea zonelor în raport cu suprafața orașelor a fost calculată cu ajutorul instrumentului de cartografiere Google Earth.
Monedele au fost convertite la cursul de schimb mediu din noiembrie 2021, conform Google Finance.