Industria de zeci de miliarde de dolari a serviciilor de electric scooter-sharing se simte amenințată de inițiativa a doi antreprenori care, cu fonduri proprii și dispunând doar de un vehicul specializat și de un teren pentru depozitare, au ridicat și reținut până în prezent peste 10.000 de trotinete electrice abandonate după utilizare de clienții giganților precum Lime sau Bird pe spații proprietate privată, cerând pentru eliberarea lor o taxă de 30 de dolari, plus 2 dolari/zi tarif de parcare, scrie The Verge.
Cei doi acționează în metropola californiană San Diego și răspund solicitărilor venite din partea proprietarilor de terenuri, restaurante, hoteluri, magazine și alte business-uri, nemulțumiți că utilizatorii de trotinete electrice închiriate lasă vehiculele pe proprietățile lor după terminarea curselor.
De exemplu, un proprietar de restaurant a declarat pentru The Verge că a apelat la serviciile firmei de ridicări, denumite ScootScoop, după ce utilizatorii de vehicule Lime sau Bird și-au făcut un obicei din a abandona trotinetele exact în fața unei platforme înclinate construite de el special pentru clienții în scaune cu rotile, blocând practic accesul acestora în local.
CITEȘTE ȘI Ministerul Finanțelor va verifica modul în care este declarată și achitată taxa clawbackUn alt client ScootScoop, deținătorul unui complex de cazare, se plânge că utilizatorii de trotinete îi blochează drumul de acces din strada principală. "Nu am nimic cu trotinetele. Chiar îmi place ideea de transport fără emisii. Dar e vorba de oameni. Nu le pasă. Chiar nu le pasă unde le lasă", spune acesta.
Inițial, companiile de electric scooter-sharing au acceptat să plătească tarifele ScootScoop pentru a-și elibera trotinetele ridicate. Ulterior, însă, în primăvara acestui an, Lime și Bird i-au dat în judecată pe cei de la ScootScoop, acuzându-i că le "iau ostatice" trotinetele pentru a cere ulterior, în mod ilegal, bani de "răscumpărare".
Interesant este că acuzațiile celor două companii se întemeiază pe prevederile Codului Rutier californian, care nu se aplică trotinetelor electrice, motiv pentru care acestea pot fi lăsate pe trotuare de utilizatori, comentează publicația americană. Procesele se află pe rol la Curtea Superioară a statului California.
CITEȘTE ȘI GALERIE FOTO Plajă fără hoteluri la malul mării a început să atragă turiști la 30 de ani de când constănțenii veneau în zonele "Trei papuci" și "Tataia"În România, unde serviciile de electric scooter-sharing sunt în plin boom, circulația trotinetelor electrice pe drumurile publice ar putea fi reglementată, conform unui proiect de lege depus la Camera Deputaților, de către Sorin Moldovan de la PNL.
Date indicate recent relevă că, în SUA, cel puțin 1.500 de persoane au avut nevoie de îngrijiri în urma accidentelor în timpul utilizării trotinetelor electrice, produse de la sfârșitul anului 2017, când a început moda folosirii acestui mijloc de transport.
Primarul Parisului, Anne Hidalgo, a anunțat recent interzicerea staționării trotinetelor pe trotuare și a cerut operatorilor să limiteze viteza acestor vehicule, care se înmulțesc în spațiul public.