Honda Motor va crește cheltuielile pentru cercetare și dezvoltare în actualul an financiar cu aproape un sfert, pentru a-și spori avantajul competitiv în segmentul vehiculelor hibride și alte vehicule electrificate, prognozând o creștere cu 2,8% a profitului operațional pentru anul 2024/25, transmite Reuters.
Al doilea cel mai mare producător de automobile din Japonia a anunțat o răscumpărare de acțiuni în valoare de până la 300 de miliarde de yeni (1,93 miliarde de dolari), după ce a depășit estimările analiștilor privind câștigurile din trimestrul patru, ajutat de creșterea puternică a vânzărilor în Statele Unite, care a compensat scăderea în China, scrie News.ro.
Un yen japonez mai slab și vânzările solide de modele hibride au contribuit, de asemenea, la profitul Honda.
Compania estimează că profitul operațional pe întregul an va crește la 1.420 miliarde de yeni, comparativ cu o estimare medie a profitului de 1.390 miliarde de yeni, într-un sondaj de 22 de analiști realizat de LSEG.
Honda, care este un producător întârziat în privința adoptării vehiculelor pur electrice, care funcționează doar cu o baterie, intenționează să cheltuie 1.190 miliarde de yeni pentru cercetare și dezvoltare în acest an, în creștere cu 23% față de anul precedent.
”Planul nostru actual este să creăm un mediu care să ne permită să producem 2 milioane de modele hibride într-un an, până în 2030, și ne-am planificat strategia de afaceri ținând cont de investițiile necesare”, a declarat directorul general Toshihiro Mibe.
Profitul operațional pentru cele trei luni până la 31 martie a crescut de peste șase ori față de aceeași perioadă a anului anterior, la 305,6 miliarde de yeni, cu mult peste media de 248,3 miliarde de yeni așteptată de nouă analiști.
Producătorii de mașini se concentrează mai mult pe vehiculele hibride, deoarece vânzările de vehicule complet electrice dezamăgesc.
Hyundai Motor, din Coreea de Sud, a declarat miercuri că intenționează să folosească investițiile deja pregătite pentru Statele Unite pentru a produce vehicule hibride la fabrica sa de vehicule electrice de acolo.
CITEȘTE ȘI VIDEO Pe Cont Propriu - Valentin Radu, CEO OmniConvert: Antreprenoriatul e, de fapt, un dans cu propria ta creație, iar creația te oglindește pe tine. Am dat prea multe șanseMibe, de la Honda, a spus că vede ”progrese bune” în discuțiile în curs cu rivalul Nissan Motor cu privire la un posibil parteneriat pentru a colabora la producerea de componente EV și că speră să ofere informații în viitorul apropiat.
Pentru perioada ianuarie-martie, Honda a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 17% pe cea mai mare piață a sa din străinătate, SUA, la aproximativ 378.000 de vehicule.
Cu toate acestea, vânzările sale în China au scăzut cu peste 6%, până la aproximativ 207.000 de vehicule.
În China, cea mai mare piață auto din lume, Honda se numără printre mărcile de mașini japoneze care au avut dificultăți împotriva rivalilor locali mai ageri și mai rapizi, care au atras șoferii chinezi cu vehicule electrice încărcate cu tehnologi,dDar cu prețuri mai mici.
Compania a declarat luna trecută că intenționează să construiască o bază de producție de vehicule electrice în Ontario, Canada, și să lanseze șase modele de vehicule electrice cu marca Ye în China, până în 2027.