Takata, grupul japonez ale cărui airbaguri defecte au dus la declanșarea celei mai mari rechemări în service din industria auto, a finalizat tranzacția prin care inclusiv fabricile sale din România sunt preluate de către compania americană Key Safety Systems, în baza unui acord anterior în valoare de 1,58 miliarde de dolari.
Takata ceruse intrarea în faliment, în Statele Unite și Japonia.
Cazul este cel mai grav faliment al unui producător japonez.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În România, Takata are două fabrici la Arad, care produc volane, respective centuri de siguranță, și o fabrică la Sibiu, care produce airbaguri, cu peste 4.300 angajați.
În vara anului trecut a fost semnalat că airbaguri produse de companie, care riscă să explodeze și să răspândească schije la declanșare din cauza dispozitivelor de umflare, au provocat moartea a cel puțin 17 oameni în întreaga lume. Cauza este nitratul de amoniu folosit la airbaguri, care devine volatil odată cu îmbătrânirea și expunerea prelungită la căldură, provocând explozia dispozitivelor de umflare.
CITEȘTE ȘI Peste 2.000 de mașini Volkswagen din România, rechemate în service pentru posibile defecțiuni la ABS/ESPKey Safety Systems a investit în România încă din 1999 și are, la fel ca japonezii, trei facilități de producție, una la Arad și două la Hunedoara, specializate în aceleași componente precum cele ale Takata: volane, centuri de siguranță și airbaguri.
KSS România are peste 4.000 de angajați.
O achiziție a celor două SRL-uri Takata de KSS Romania conduce la crearea unei companii impresionante, cu peste 8.000 de angajați și cu o cifră de afaceri de aproape 3 miliarde de lei.
Obligațiile financiare totale ale Takata ridică la 1.700 de miliarde de yeni (15 miliarde dolari), potrivit estimărilor Tokyo Shoko Research.
Intrarea în faliment permite salvarea Takata de către Key Safety Systems.
CITEȘTE ȘI Tranzacție germano-spaniolă în România: Producătorul de pompe Wilo, cu afaceri de peste 1 miliard euro, construiește în Otopeni o clădire de birouri și haleÎntr-un acord negociat anterior, KSS a convenit preluarea operațiunilor viabile ale Takata, iar restul vor fi reorganizate pentru a continua să furnizeze milioane de dispozitive de umflare a airbagurilor.
Compania americană îi va păstra pe aproape toți cei 60.000 de angajați ai Takata din 23 de țări, precum și fabricile din Japonia. Acordul va permite Takata să continue activitățile fără întreruperi și cu un impact minim asupra lanțului de aprovizionare.
Înființat ca o companie textilă în 1933, grupul Takata a început producția de airbaguri în 1987, iar în perioada sa de vârf a fost al doilea mare producător de produse pentru siguranță. Compania mai produce o treime din centurile de siguranță la nivel mondial, alături de alte componente.