General Motors va face luni un anunț major care va afecta operațiunile sale internaționale și care ar putea include închiderea fabricii din Oshawa, de lângă Toronto, unde lucrează 3.000 de angajați, a anunțat sindicatul Unifor, transmite Reuters.
Unifor, care reprezintă angajații General Motors din Canada, a precizat că a fost informat de General Motor că grupul nu va mai aloca produse fabricii din Oshawa după decembrie 2019, o decizie care ar afecta producția uzinei, scrie News.ro.
Sindicatul a publicat anunțul după ce o televiziune canadiană a relatat că GM intenționează să închidă fabrica din Oshawa.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Un purtător de cuvânt al GM a refuzat să comenteze duminică seara.
GM a redus numărul angajaților pentru a se adapta scăderii vânzărilor de automobile în America de Nord. Compania a discutat la nivel intern cum să răspundă scăderii cererii, a declarat o persoană apropiată situației, iar peoblema va reveni în discuțiile de anul viitor cu sindicatul United Auto Workers.
GM ar putea anunța, cel mai devreme în această săptămână, unele concedieri, după ce nu a atras suficiente plecări voluntare, a spus persoana.
Grupul a anunțat pe 31 octombrie că 18.000 din cei 50.000 de angajați salariați din America de Nord sunt eligibili pentru astfel de programe de plecări voluntare.
Intensificarea măsurilor de reducere a costurilor și de restructurare la GM au loc în timp ce mulți directori din industria auto și mulți analiști anticipează că vânzările totale de vehicule de pe piața americană vor continua să scadă în 2019 și 2020.
În același timp, vânzările din China, cea mai mare piață auto din lume și cea mai mare piață a General Motors în funcție de vânzări, au încetinit puternic în ultimele câteva luni.
Potrivit analiștilor, GM are prea multe fabrici în America de Nord care construiesc sedanuri care se vând lent.
Acțiunile GM au scăzut în acest an cu 12%, iar directorul general al GM, Mary Barra, a spus angajaților, săptămâna trecută, că stagnarea cotației titlurilor este un motiv al măsurilor de restructurare. Barra a mai spus că producătorul auto a avut flux negativ de numerar în primele nouă luni ale anului și că trebuie să reducă costurile.
GM a oferit pachete compensatorii salariaților din America de Nord și a anunțat că ar putea concedia personal administrativ, dacă nu va atinge ținta de reducere a costurilor.
Sursa contactată de Reuters a confirmat că GM urmează să facă un anunț major referitor la fabrica din Oshawa, dar a explicat că producătorul auto vrea să anunțe mai întâi angajații în privința planurilor.
Producția totală de vehicule a complexului de la Oshawa a scăzut cu 60% în primele 10 luni ale acestui an, față de aceeași perioadă a anului 2017.
GM are circa 2.500 de angajați membri de sindicat la Oshawa, unde produce sedanurile Chevrolet Impala și Cadillac XTS. La această uzină este finalizată totodată asamblarea camionetelor Silverado și Sierra, care sunt livrate din Indiana și care se vând mai bine.
Presiunile politice se acumulează deja asupra GM în Canada, care a acceptat ajutoare de ordinul miliardelor de dolari din partea guvernelor din SUA,, Canada și regiunea Ontario, după ce a solicitat protecție față de faliment, în timpul crizei economice mondiale din 2009.
”Cunoaștem aceste informații și vom înerca să stabilim în următoarele zile cum putem continua să sprijinim industia aut și muncitorii”, a declarat un oficiaguvernamental canadian.
GM mai are și alte operațiuni în Canada, care includ o uzină în Ingersoll, Ontario, unde asamblează Chevrolet Equinox.
Închiderea fabricii din Oshawa este o nouă lovitură pentru industria auto canadiană, care a pierdut locuri de muncă în favoarea SUA, care oferă producătorilor stimulente mare, și Mexicului, unde costurile de producție sunt mai mici.
Cu toate acestea, un nou acord comercial dintre SUA, Mexic și Canada, convenit în septembrie, oferă suficient spațiu pentru ca fabricile canadiene să mărească exporturile fără taxe vamale.