Mercedes-Benz a prezentat noul eSprinter, rezultatul revizuirii pronunțate a primului van comercial complet electric al mărcii. Cu două variante de lungime și trei capacități ale bateriei, noul LCV va fi disponibil anul acesta în Europa și în SUA.
Noul eSprinter a fost dezvoltat de Mercedes pe baza unui nou concept, care are în prim plan trei module. Modulul frontal include toate componentele arhitecturii electrice de înaltă tensiune și poate fi combinat cu toate variantele mașinii, indiferent de ampatament și baterie. Al doilea modul este cel care include bateria și se află între cele două osii, în structura care găzduiește și protejează acestă baterie și, totodată, contribuie la un centru de greutate coborât. Al treilea modul este cel din spate, care include axul și sistemul motopropulsor electric.
Dezvoltarea noului eSprinter a costat compania 350 de milioane de euro, iar pregătirea uzinelor din Charleston, SUA, și Dusseldorf și Ludwigsfelede, Germania, va presupune o investiție suplimentară de 50 de milioane de euro. Modelul va aduce o serie de sinergii în producție și economii de scalare, cu ajutorul structurii modulare, susțin cei de la Mercedes-Benz.
Principalele trăsături ale noului eSprinter sunt bateria sa, cea mai mare disponibilă pe piață, la 113 kWh, și capacitatea de încărcare cu marfă, care ajunge la 14 m3, în volum, și la 4,25 tone, masă maximă admisă. Cu ajutorul bateriei, autonomia în regim WLTP va fi de 400 km și, respectiv, 500 km în ciclu urban.
Noul eSprinter va fi lansat în Europa la sfârșitul acestui an, în prima variantă de caroserie, cea mai lungă, și cu cea mai mare baterie. Ulterior, sunt pregătite și celelalte versiuni de caroserie precum și baterii de 56 și 81 kWh.
CITEȘTE ȘI Una dintre cele mai mari proceduri, încheiată: Poliția Română va cumpăra de la Renault Group, ofertant unic, 700 de mașiniMercedes spune că grupul motopropulsor este unul inovator, de tip sincron cu magnet permanent, cu o greutate de numai 130 kg. Este disponibil în două versiuni de putere, de 100 și 150 kW, cu un cuplu maxim ce urcă până la 400 Nm.
Chargerul instalat la bord are o putere maximă de 11 kW pentru curent alternativ, iar la stațiile de putere mare bateria poate fi încărcată cu până la 115 kW. Bateria cea mai mare poate fi încărcată în 42 de minute de la 10 la 80% din capacitate.
La interior, noul eSprinter este echipat cu spectaculosul MBUX, cu cea mai nouă generație de softwre, care a fost preluată de pe autoturismele premium ale mărcii.