Kia a prezentat în premieră mondială noua generație a SUV-ului Sportage, a cincea, dar în versiunea europeană, prima care este creată special pentru această piață. Cu un design complet nou, SUV-ul va aduce și prima motorizare electrică din istoria acestui model.
Kia Sportage are o nouă generație, una special desenată pentru Europa, care s-ar putea încadra în ceea ce specialiștii numesc „overdesign”, adică o încărcare prea mare a liniilor creative, dar care compensează prin tehnologii de ultimă generație prezente atât la partea de motorizare, cât și la cea de asistență. Aspectul nu diferă prea mult de versiunea internațională, dar este influențat de lungimea mai mică și de ampatamentul redus, care îi schimbă destul de mult proporțiile.
Noul Sportage a fost dezvoltat pe noua platformă N3 a grupului sud-coreean și aduce o serie de noutăți, atât la capitolul motoare, unde este oferită întreaga gamă, de la benzină, la hibrid și plug-in hybrid, dar și propulsia electrică, cât și la capitolul tracțiune, unde sistemul Terrain Mode, 4x4, este oferit în premieră.
Dimensiunile sale sunt tipice pentru clasa SUV-C, cu 4,51 metri lungime, 1,86 metri lățime, 1,64 metri înălțime, pe un ampatament de 2,68 metri. Portbagajul oferă 591 litri sau 1.780 litri cu bancheta strânsă.
Motoarele propuse au în centru un hibrid plug-in, bazat pe motorul pe benzină 1.6 T-GDI, pe un motor electric de 66,9 kW, cu magnet permanent, și pe o baterie de 13,8 kWh, rezultând un hibrid cu o putere totală de 265 CP. Există și o versiune hibrid clasic, cu motor electric de 44,2 kW, dar cu baterie de numai 1,49 kWh.
Oferta diesel este bazată pe 1.6 T-GDI, o motorizare mild hybrid, cu 150 sau 180 CP. De asemenea, un motor clasic diesel, de 115 CP și 136 CP, va fi disponibil pentru clienții mai puțin pretențioși.
Tehnologiile de asistență acoperă toată gama existentă pe piață, de la sistemul stop&go, la asistența la schimbarea benzii sau ADAS, la impact, acesta din urmă fiind dezvoltat in-house de companie. Printre device-urile care ridică foarte mult modelul în competiția dură de pe piață este și parcarea Remote Smart Parking, pe care o găsim la mărci cu prestigiu, care permite accesul și ieșirea de pe locul de parcare de la distanță.
O noutate poate fi considerată și suspensia ECS, controlată electronic, care este conectată la sistemul de asistență al rulării 4x4, Terrain Mode, care se adaptează la tipul de suprafață pe care rulează mașina. De asemenea, tracțiunea integrală este controlată de computerul central și în ceea ce privește distribuția cuplului pe cele două punți ale mașinii.
Noul Kia Sportage pentru Europa va debuta oficial la Munchen, în cadrul Salonului Auto IAA.