Mandatul lui Hiroto Saikawa în fruntea Nissan s-a încheiat oficial la 1 decembrie, după ce și-a prezentat demisia, la presiunea board-ului. El va rămâne ca membru în consilul de administrație până la următoarea adunare generală a acționarilor din februarie, când vor fi votate toate schimbările din conducerea Nissan.
Hiroto Saikawa, cel care i-a urmat la conducerea Nissan lui Carlos Ghosn, fiind propus chiar de acesta, a plecat la fel de rușinos din funcție, deși el a stat la originea dosarelor și arestărilor lui Ghosn. El este acuzat că și-a acordat bonusuri de 47 de milioane de yeni (circa 400.000 de euro), printr-un program prin care și-a primit și Ghosn o parte din banii pe care este acuzat că i-a însușit nemeritat. Acum, la finalul mandatului, el spune că a fost de acord să restituie toți banii.
Într-un interviu acordat Automotive News, Saikawa spune că nu simte că a fost obligat să demisioneze, dar că vrea să fie apreciat corect pentru ce a făcut. Referitor la epoca Ghosn, în cadrul căreia, de altfel, a promovat până în vârful ierarhiei, Saikawa susține că a avut „dureri de cap” din cauza presiunii lui Carlos Ghons pentru creșterea volumelor. Dar crede că ce a făcut bun pentru Nissan a fost „în special în ultimul an”, adică după arestarea lui Ghosn.
Cât despre relația cu Renault, japonezul spune că „încrederea între Renault și Nissan nu este puternică suficient pentru a putea vorbi despre un viitor strategic”. Saikawa susține că discuta cu șeful Renault, Jean Dominique Senard despre stabilizarea relației dintre cele două companii, când a fost întrerupt, referindu-se la momentul demisiei, impusă probabil de board.
CITEȘTE ȘI BMW Group lansează o investiție de 400 de milioane de euro la Dingolfing, pentru producția de vehicule electriceReferitor la o posibilă fuziune, Saikawa spune în continuare că nu ar funcționa. „Poate din punctul de vedere al Renault ar putea fi diferit”. Și recunoaște că din punct de vedere financiar „poate ar avea sens”. Dar crede că operațional n-ar fi „foarte productiv”.
Nu a lipsit în discuție nici subiectul fuziunii ratate dintre FCA și Renault. „După ce Marchione a murit (n.r. în 2018) am văzut că FCA n-ar putea să supraviețuiască singură. Din punctul meu de vedere, dacă ei veneau să bată la ușa Renault și Nissan, putea fi o provocare, dar aici era o oportunitate pentru noi să deschidem ușa și să extindem alianța. Nu vorbesc despre fuziune, ci despre un parteneriat”, spune Saikawa, referindu-se la perioada de dinainte de arestarea lui Carlos Ghosn. El susține că i-a vorbit și lui Ghosn despre asta, dar „nimic nu s-a întâmplat”. Însă anul acesta, în mai, discuția a fost „direct despre fuziune”. „Asta este o poveste diferită”, crede Saikawa, care s-a opus propunerii, acesta fiind și motivul pentru care statul francez nu și-a mai dat acceptul iar fuziunea nu s-a mai realizat.