Luna iulie a însemnat finalul carierei pentru celebrul model Ford Fiesta, ultimele trei exemplare fiind asamblate în uzina din Koln chiar înainte ca pe liniile de fabricație să înceapă producția mașinilor electrice. Ford anunțase deja că modelul de clasă B va dispărea din oferta mărcii, din motive de costuri. Acum a apărut ipoteza unei relansări, sub forma unui autombil electric.
Ford ia în calcul să producă un Fiesta electric, posibil utilizând platforma MEB de la Volkswagen. „Nu exclud acest lucru”, a spus Martin Sander, șeful Ford în Europa - care conduce atât unitatea de business cu mașini electrice din regiune, cât și activitatea de producție din Germania – la o întrebare adresată de Automotive News privind o extindere a parteneriatului cu VW.
„Avem o relație constructivă cu VW și analizăm posibile modalități de a o duce la următorul nivel”, a spus Sander despre eventualitatea de a utiliza platforma MEB și pe alte modele. Ford are deja un contract cu compania germană pentru producția a două modele, ambele SUV-uri, la Koln, iar informațiile anterioare arătau că Ford și VW se vor limita la cele două modele.
Între timp, însă, Volkswagen a prezentat conceptul ID.2all, pe care intenționează să-l producă din 2026 și care ar trebui să fie lansat la un preț de sub 25.000 de euro. Ford pare să fi devenit brusc interesată și de acest model. „Nu s-a decis nimic, dar nu vreau să exclud acest lucru”, a concluzionat șeful Ford din Europa.
Dispariția lui Fiesta din gama Ford vine în contextul în care marca americană a decis să elimine complet autoturismele cu combustie în Europa, înainte ca acestea să fie interzise prin lege. Până în 2026, marca vrea să vândă în regiune doar autoturisme electrice sau PHEV, iar din 2030 gama va fi formată doar din mașinii 100% electrice. Actualul model Fiesta nu mai reprezenta un produs rentabil pentru companie, dacă ar fi fost dezvoltată o nouă generație cu combustie, din cauza creșterii cheltuielilor cu respectarea legislației privind emisiile, inclusiv posibila introducere a Euro 7 anul viitor.
Din 2025, Ford va produce modelul Puma electric, cu care va concura în segmentul B electric. Tot în acest segment va fi lansat, de asemenea în 2025, și Tourneo Courier electric. Ambele modele vor fi produse la Craiova, împreună cu un al treilea model, de marfă, Transit Courier.
Ford a investit un miliard de euro la Koln, în fabrica în care s-a produs până în acest an Fiesta, pentru a moderniza liniile și a pregăti producția lui Explorer și a celui de-al doilea SUV, despre care informațiile neoficiale arătau că se va numi Capri, după un alt celebru automobil al mărcii, din anii 60 – 70.