Tehnologia BlueCruise, așa cum se numește întreg sistemul care asigură conducerea automobilelor controlată de computer, la Ford, a fost autorizată de KBA, autoritatea federală germană de transport. Sistemul nu este unul care poate fi numit „conducere fără șofer”, dar permite șoferului să ia mâinile de pe volan pe anumite porțiuni ale autostrăzilor din Germania.
Modelul Ford Mustang Mach-E va putea fi comandat cu tehnologia BlueCruise, cea care oferă funcții de conducere semi-autonomă în condiții limitate, respectiv pe anumite porțiuni de autostradă și numai la viteze de până la 130 km/h. Autorizația a fost emisă de KBA, astfel că Germania este a doua țară după Marea Britanie unde Ford a primit aprobare pentru vânzarea acestei tehnologii, similară cu Drive Pilot de la Mercedes. Există însă diferențe între cele două: funcțiile Blue Cruise se încadrează, conform SAE, la Level 2+, în timp ce Drive Pilot, de la Mercedes, care este deja autorizată atât în Germania, cât și în SUA, are deja funcții de Level 3, fiind de altfel prima marcă auto care a primit aprobare să vândă această tehnologie.
Ford Blue Cruise folosește o cameră frontală pentru a detecta marcajele benzii, limitele de viteză și condițiile de trafic în schimbare. Cu ajutorul acestor date, dar și cu informațiile primite de la ceilalți senzori, sistemul acționează direcția, accelerația, frânarea și poziționarea mașinii pe bandă. În funcție de viteză, menține distanța corespunzătoare față de utilizatorii drumului din față – chiar și oprirea și pornirea în traficul stop-and-go.
Pentru a primi certificarea în Germania, Ford a livrat datele de testare pe o distanță de peste un milion de kilometri, parcurși în diferite condiții, pe șosele din toată lumea.
Chiar dacă sistemul Blue Cruise va putea fi comandat la achiziția unui Mach-E, activarea serviciului va pute fi făcută doar pe baza unui abonament.
Ford vinde deja acest sistem în SUA, încă din 2021, pe mărcile Ford și Lincoln, până acum fiind vândute aproape 200.000 de autoturisme echipate cu Blue Cruise.
Caracteristicile nivelului 2+ de autonomie includ controlul computerizat, pe baza senzorilor și camerelor video, a rulării pe autostrăzi, în diferite scenarii de conducere, însă șoferul trebuie să fie prezent la volan și să poată prelua controlul în orice situație neprevăzută. Senzorii de habitaclu sesizează dacă șoferul a adormit sau nu este atent la drum și emite sunete de alertă, în timp ce viteza mașinii se reduce.