Un fond în valoare de 500 de milioane de dolari, pentru despăgubirea rudelor a 346 de oameni care au murit în urma a două prăbușiri de aeronave Boeing 737 MAX a fost înființat, au declarat pentru Reuters administratorii cererilor de compensații.
Fondul face parte dintr-un acord convenit în ianuarie de Boeing cu Departamentul de Justiție pentru a despăgubi moștenitorii, rudele și beneficiarii pasagerilor care au murit la bordul aeronavelor care efectuau cursele, în 2018 și Lion Air Flight 610 și Ethiopian Airlines Flight 302, în 2018 și 2019, scrie News.ro.
Fiecare familie eligibilă va primi aproape 1,45 milioane de dolari, iar banii vor fi plătiți în mod continuu pe măsură ce formularele de cerere vor fi depuse și completate, au declarat administratorii Ken Feinberg și Camille Biros, într-un comunicat comun.
Familiile au termen până la 15 octombrie să completeze formularele de cerere.
Departamentul de Justiție și Boeing nu au comentat imediat informația.
Fondul face parte dintr-un acord al Departamentului Justiției de 2,5 miliarde de dolari, încheiat în ianuarie cu Boeing, după ce procurorii au acuzat compania de fraudă privind certificarea 737 MAX, în urma prăbușirii Lion Air în 29 octombrie 2019 și a prăbușirii Ethiopian Airlines în 10 martie 2019.
Acordul a permis Boeing să evite urmărirea penală, dar nu a avut impact asupra litigiilor civile intentate de rudele victimelor, care continuă.
În iulie 2019, Boeing i-a numit pe Feinberg și Biros să supravegheze distribuirea separată a 50 de milioane de dolari familiilor celor uciși în accidente, iar distribuirea noului fond urmează o formulă similară.
CITEȘTE ȘI Mark Zuckerberg anunță noi funcții: magazine pe WhatsApp și Marketplace, Instagram Visual Search și Shops AdsÎn timp ce Boeing a soluționat în mare parte procesele legate de Lion Air, compania încă se confruntă cu numeroase procese în instanța federală din Chicago, din partea familiilor accidentului etiopian care întreabă de ce MAX a continuat să zboare după primul dezastru.
Acordul cu Departamentul de Justișie include o amendă de 243,6 milioane de dolari și compensații destinate companiilor aeriene, de 1,77 miliarde de dolari, pentru conspirație în vederea fraudei, legată de designul defectuos al avionului.
Departamentul Justiției a declarat, în ianuarie, că ”angajații Boeing au ales calea profitului în locul sincerității, prin ascunderea informațiilor materiale față de FAA cu privire la funcționarea avionului său 737 Max și angajându-se într-un efort pentru acoperirea înșelăciunii”.
Unii parlamentari afirmă că guvernul nu a mers suficient de departe, în timp ce Boeing spune că a luat numerose mpsuri pentru a-și revizui politica în domeniul siguranței.
Congresul american a ordonat în decembrie o revizuire majoră a modului în care FAA certifică avioanele noi și a impus o evaluare independentă a politicii de siguranță a Boeing.