Compania italo - americană Fiat Chrysler și grupul francez Peugeot SA (PSA) se află în discuții pentru o posibilă fuziune a celor două afaceri, informație confirmată de cele două companii. O posibilă asociere ar crea o companie de 50 de miliarde de dolari.
Șefii celor mai mari bănci din România vor dezbate cu celebrul economist Nouriel Roubini starea reală a economiei și perspectivele izbucnirii unei noi crize. Te așteptăm la eveniment! Click pentru detalii și înregistrare
O „fuziune a egalilor” se află în pline negocieri în această perioadă, scriu The Wall Street Journal și alte publicații, citând persoane implicate în discuții. Se ia în calcul o distribuție egală a acțiunilor către acționarii celor două companii. Carlos Tavares, CEO PSA, ar urma să devină executivul noii structuri, iar președintele FCA, John Elkann, va păstra funcția de președinte.
Fiat Chrysler Automobiles și PSA Group au dat publicității comunicate cu un conținut identic, confirmând faptul că poartă negocieri pentru formarea unui grup global. „Se derulează discuții orientate către crearea unuia din cele mai mari grupuri de mobilitate din lume”, au anunțat cele două companii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Propunerea aflată pe masa francezilor vizează, se pare, achiziția de către PSA a companiei FCA, inclusiv cu un bonus de un loc în Consiliul de Administrație. Valoarea de piață a noii companii se ridică la 47 miliarde dolari. Sursele spun că miercuri are loc o ședință extraordinară a board-ului PSA. Vor fi luate în discuție și alte variante la propunerea inițială.
Cele două entități au mai avut discuții despre o posibilă cooperare, înainte ca FCA să înainteze celor de la Renault propunerea de fuziune, dar se pare că cele două părți au avut obiecții care au determinat încetarea discuțiilor la acel moment.
Chiar dacă valoarea de piață nu este comparabilă cu cea a primilor 2 - 3 constructori auto, o companie formată prin fuziunea Fiat Chrysler și PSA ar avea un volum de vânzări de aproximativ 9 milioane de vehicule anual, aproape de cele 10 milioane ale VW sau Toyota.
Carlos Tavares, șeful PSA, este autorul achiziției mărcii Opel de la General Motors, și tot el este cel care a criticat tentativa de fuziune dintre FCA și Renault, spunând că este o achiziție mascată a grupului francez. Lui i se datorează transformarea grupului PSA dintr-o companie aproape de colaps într-una cu o marjă de profit foarte mare. Tavares a fost COO al Renault Group, sub comanda lui Carlos Ghosn, și a fost forțat să plece atunci când a spus într-un interviu că ar merita să conducă o companie auto de nivel global.
CITEȘTE ȘI PSA Group își ridică veniturile, deși vânzările scad cu peste 10 procente. Declinul pieței din China - cea mai mare pierdere pentru mărcile grupuluiStatul francez, care a stat la originea eșecului fuziunii dintre Renault și FCA, are acțiuni și în cadrul PSA, dar printr-un fond de investiții, controlul fiind mult mai slab decât în cazul Renault, unde deține 15% drepturi de vot. Principalii acționari ai PSA sunt familia Peugeot și grupul chinez Donfeng.