Rezultatele financiare ale Ferrari pentru primul trimestru al acestui an arată o creștere importantă a profitului companiei, în pofida faptului că volumul de mașini vândute a fost aproape identic. De altfel, companiile de lux precum Ferrari controlează cu strictețe vânzările, pentru a nu devaloriza mașinile.
Profitul net al Ferrari a crescut în primele trei luni ale acestui an cu 18,5%, o creștere importantă, care înseamnă pentru acționari încă 55 de milioane de euro în plus, profit net, după impozitare. Asta înseamnă o rată de profit de 22,2%, o valoare imensă pentru industria auto, în condițiile în care marja operațională este și ea la un nivel de top pentru industria auto, 28%, în creștere cu 1,2 puncte procentuale față de anul anterior.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Rezultatele Ferrari pentru primul trimestru al acestui an arată o creștere a veniturilor cu 11%, de la 1,43 miliarde euro, la 1,58 miliarde euro, pentru un nivel similar al vânzărilor: 3.560 de mașini, față de 3567 în urmă cu un an, în același interval. Diferențele de vânzări sunt minore sau aproape inexistente pe toate piețele, cu mici excepții. În zona Europa și Orientul Mijlociu s-au înregistrat creșteri mici pe marile piețe, Germania, Italia, Marea Britanie, în total fiind vândute cu doar 39 de automobile Ferrari în plus, în America de Nord, aproape 1000 de mașini, din care 850 au fost vândute în SUA, cu o creștere de 20 de mașini, în China vânzările au scăzut destul de consistent, cu 80 de unități (-24%), scădere care compensează practic creșterile din celelalte piețe.
În același timp, compania și-a majorat numărul de angajați cu circa 250 de persoane, ajungând la 5.204 angajați, la 31 martie.
Profitul operațional al producătorului de mașini sport de lux a crescut la 442 de milioane euro (un plus de 67 milioane), iar profitul net a fost de 352 milioane, față de 297 milioane în urmă cu un an.
Ferrari a generat un câștig per acțiune de 1,95 euro, mai mare cu 32 de cenți față de trimestrul 1 din 2023.
Pentru finalul de an, țintele companiei urmăresc venituri de 6,4 miliarde euro, un EBIT ajustat de 1,77 miliarde (27%) și un EBITDA ajustat de 2,45 miliarde euro (cu o marjă de 38%).