Familia Benetton și fondul Blackstone discută cu băncile ultimele detalii ale unei oferte de preluare a grupului italian de construcții de drumuri și aeroporturi Atlantia, la o evaluare de peste 48 miliarde de euro, care ar fi una dintre cdele mai mari oferte de preluare ale acestui an, potrivit unor surse apropiate situației, transmite Reuters.
Holdingul Benetton Edizione, care deține deja o participație de 33% la Atlantia, este așteptat miercuri să dea undă verde unui acord care ar putea evalua grupul de drumuri și aeroporturi la peste 48 de miliarde de euro (51,90 miliarde de dolari), dacă este inclusă și datoria netă de 30 de miliarde de euro, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dacă va avea succes, ar fi a doua cea mai mare preluare la nivel global efectuată până acum în 2022, după achiziția de către Microsoft a Activision Blizzard, pentru 69 de miliarde de dolari.
Mișcarea vine în timp ce Atlantia se pregătește să încaseze 8 miliarde de euro din vânzarea forțată a diviziei italiene de autostrăzi a grupului, o înțelegere menită să pună capăt unei dispute politice declanșate după prăbușirea unui pod de autostradă, în 2018.
Preluarea va marca o nouă fază pentru grupul italian de infrastructură, după aproape patru ani în care afacerea Atlantia a fost pusă în pericol și reputația sa distrusă în urma morții a 43 de persoane în dezastrul podului.
Edizione a declarat săptămâna trecută că este în discuții cu Blackstone cu privire la Atlantia, după ce a respins o ofertă a Global Infrastructure Partners și Brookfield de a achiziționa Atlantia și de a preda concesiunile sale de autostrăzi omului de afaceri spaniol Florentino Perez.
Fondurile au propus familiei Benetton să părăsească complet afacerea și și-au indicat intenția de a destrăma grupul”, a declarat o sursă pentru Reuters, adăugând că acest lucru a sunat ca o palmă în față pentru familia care a susținut investiția lor de-a lungul perioadei de după criza podului.
Familia Benetton și Blackstone urmăresc acum să delisteze Atlantia pentru a o proteja de pretendenții rivali care au colaborat cu Perez.
Magnatul spaniol Perez controlează compania de construcții ACS, care, la rândul său, conduce grupul rutier spaniol Abertis cu Atlantia.
Surse au spus că Perez și fondurile care îl susțin au stat în expectativă după ce oferta lor a fost respinsă de Benetton, dar nu s-au retras din cursă.