Departamentul de Justiție din Statele Unite a acuzat divizia americană a Fiat Chrysler Automobiles (FCA), parte a actualului grup Stellantis, de conspirație penală în ancheta sa desfășurată pe mai mulți ani referitoare la fraudarea testelor privind emisiile vehiculelor cu motoare diesel.
Reuters a relatat săptămâna trecută că FCA US, acum parte a Stellantis, a acceptat să pledeze vinovată pentru o acuzație penală de conspirație, rezultată din eforturile sale de a sustrage cerințelor privind emisiile pentru mai mult de 100.000 de camionete Ram mai vechi și SUV-uri Jeep din gama sa din SUA , și ar plăti penalități de aproximativ 300 de milioane de dolari, scrie News.ro.
Judecătorul de district din SUA Nancy G. Edmunds din Detroit a stabilit o audiere pentru recunoașterea acuzației pentru FCA US pentru vineri.
Acuzațiile penale ale guvernului acuză FCA US de conspirație pentru fraudarea Statelor Unite pentru a încălca Legea privind aerul curat și pentru a comite fraude informatice
Producătorul auto ar fi înșelat autoritățile de reglementare din SUA și ar fi vândut vehiculele ”știind că acele vehicule nu îndeplinesc standardele de emisii ale SUA” și, de asemenea, a înșelat clienții ”făcând declarații false și înșelătoare”.
Stellantis a refuzat să comenteze.
Guvernul a spus că proprietatea FCA SUA supusă confiscării este de 203,6 milioane de dolari. De asemenea, se așteaptă ca FCA US să plătească o amendă penală de aproximativ 96 de milioane de dolari ca parte a acordului.
Pledoaria de vinovăție iminentă reprezintă ultima acțiune semnificativă pe care ar urma să o întreprindă oficialii americani împotriva FCA în materie de fraudă a emisiilor.
Vehiculele diesel afectate fac parte din modelele anilor 2014-2016.
FCA a fuzionat cu producătorul francez Peugeot PSA în 2021, pentru a forma Stellantis.
Acordul de recunoaștere a vinovăției vine la cinci ani după ce grupul Volkswagen a pledat vinovat de acuzații penale, pentru a rezolva propria criză a emisiilor, care a afectat aproape 600.000 de vehicule, într-un scandal care a devenit cunoscut sub numele de ”Dieselgate”.
Înșelăciunea Volkswagen a precipitat un control suplimentar care a făcut ca oficialii de pe ambele maluri ale Atlanticului să penalizeze producătorii de automobile acuzați că folosesc un software ilegal cunoscut sub numele de dispozitiv de înfrângere pentru a înșela testele guvernamentale de emisii.