BMW i3, primul și singurul automobil complet electric, pentru moment, al mărcii bavareze, ar putea să nu mai primească o nouă generație, la momentul la care își va fi încheiat durata de viață.
Pieter Nota, șeful BMW pentru vânzări, a declarat că BMW i3 ar putea să nu mai aibă un succesor direct, o a doua generație, așa cum se întâmplă în mod curent cu automobilele din gama oricărui constructor. Directorul BMW a spus pentru publicația britanică Auto Express că „este dificil de spus” dacă va mai fi un i3, așa cum îl știm astăzi, deoarece marca se îndreaptă către arhitecturi clasice ale mașinilor electrice, primul care urmează să fie lansat de BMW fiind, de altfel, un SUV, viitorul iX3.
„i3 a avut un orl de pionierat - a fost la începuturile electrificării BMW, dar ceea ce vedem acum este că electrificarea se mută în zona mainstream”, a mai spus Nota. Modelul BMW i3 a fost lansat în 2013, exact în urmă cu șase ani, ceea ce înseamnă că ar mai avea la dispoziție circa un an de viață.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ceea ce este cert este faptul că șasiul de fibră de carbon pe care sunt dezvoltate i3 și i8 va dispărea, compania având deja arhitectura CLAR concepută pentru noile vehicule electrice, fiind o platformă mai flexibilă, inclusiv pentru motorizări care pot cuprinde și motoarele pe combustie, alături de electric și hibrid. BMW va continua să folosească fibra de carbon, dar nu „așa cum o vedem pe i3 astăzi”.
BMW intenționează să lanseze 25 de noi modele electrificate până în 2023, din care mai bine de jumătate vor fi complet electrice. Primul va fi iX3, un SUV ce se va integra în familia X3, care va deveni astfel primul model cu o ofertă completă de motorizări, de la benzină la electric.
După acesta, urmează i4, un sedan care ar trebui să concureze Tesla Model S, atât în privința tehnologiei , cât și în cea a performanțelor.
BMW i3 a fost în ultimii ani cea mai cumpărată mașină electrică de pe piață, în acest moment fiind disponibilă pe piața de mașini rulate mașini i3 la prețul de 19.000 - 20.000 de euro.