Dacia a înregistrat o pierdere vertiginoasă de clienți în noiembrie, în Germania, potrivit datelor KBA, care arată că marca românească a avut 4.489 autoturisme înmatriculate, cu 23,3% mai puține decât luna trecută. Piața germană de automobile noi, cea mai mare din Europa, a avut o scădere de 9,9%, influențată major de mărcile cu volume mari.
Dacia își păstrează una dintre cele mai mari creșteri de pe piața din Germania, cu aproape 16 procente creștere, pe întreg anul, dar în luna noiembrie a avut o scădere aproape inexplicabilă, după ce în septembrie și octombrie reușise să mențină ritmul de scădere la un nivel rezonabil. Cu siguranță, influența scandalului dieselurilor a reușit să se suprapună peste problemele WLTP, cert este însă că Dacia se numără printre cele aproximativ 25 de mărci importante de pe piață care au scăderi, cam jumătate din total, în timp ce celelalte par a-și fi regăsit ritmul. Situația din Germania contrastează cu situația din Franța, de exemplu, unde Dacia se alfă în jumătatea cu creșteri. Alături de Dacia, pe lista mărcilor cu pierderi din Germania se numără și VW (-15,4%), dar și Renault (-28%) și Peugeot (-43%).
În total, în luna noiembrie au fost înmatriculate în Germania 272.674 autoturisme, cu aproape 10% mai puține ca anul trecut. Pe cele 11 luni care au trecut, volumul este de 3,1 milioane de autoturisme noi, cu doar 0,4% mai multe decât în 2017.