Piața franceză de automobile a scăzut și în septembrie, din cauza lipsei de stocuri a dealerilor, cauzată de opririle repetate de producție ale tuturor constructorilor auto. Dacia se menține printre mărcile cu un declin redus.
Înmatriculările de automobile din Franța au scăzut în luna septembrie cu 20,47%, cu un total de 133.835 unități, având o pierdere de circa 35.000 de autoturisme, comparativ cu anul trecut, aproape exclusiv din cauza crizei de semiconductori. Marile grupuri franceze, Renault (-15,38%) și Stellantis (-28,07%), au înregistrat ambele scăderi în luna a noua, cu un avantaj pentru Renault Group, a cărui scădere a fost diminuată de Dacia.
Marca românească a rezistat mai bine crizei, reușind să atingă un volum de 11.903 autoturisme, cu numai 300 de unități în minus (-3,3%) față de septembrie 2020. Dacia rămâne în zona creșterii pe întreg anul, având cu 27,74% mai multe autoturisme înmatriculate în acest an, cu un volum total de 91.720 unități, și o cotă de piață bună, de 7,28%.
CITEȘTE ȘI ANALIZĂ INFOGRAFICE Piața auto a scăzut brusc în septembrie, dar a depășit pentru prima dată în acest an nivelul din 2019Principalul rol în rezultatele Dacia l-a avut și în septembrie modelul Sandero, care se situează în acest moment pe locul al treilea în Franța, fiind depășit doar de Peugeot 208 și Renault Clio. După nouă luni, Sandero înregistrează un volum de 57.774 unități. Dacia Duster se află pe locul 10, cu 22.596 unități vândute.
Rezultatul Dacia poate fi considerat o performanță, în contextul evoluției marii majorități a mărcilor, care au înregistrat scăderi cu două cifre, undele dintre ele situate între 30 și 40%.
După nouă luni, piața auto din Franța are o creștere de numai 8 procente comparativ cu rezultatele din 2020, Dacia fiind și de această dată printre mărcile cu rezultate foarte bune. Mai multe mărci, printre care Alfa Romeo, Opel, Renault, Porsche, Ford sau Nissan, nu au reușit în acest an să depășească cifrele de anul trecut, raportând scăderi cu una sau două cifre.