Franța se confruntă din nou cu scăderi pe piața auto, în luna octombrie, atât din cauza pandemiei, cât și din cauza încheierii unora dintre programele de subvenționare. Dacia are un recul puternic, cu o scădere dublă față de media pieței, fiind afectată și de schimbarea de generații ale Sandero plus retragerea unor modele din ofertă.
Dacia a avut o lună grea în octombrie, pe piața auto din Franța, unde vânzările au încetinit din nou, declinul fiind de aproape 10 procente, cu 171.049 unități. Situația este alarmantă și pentru că se raportează la o lună octombrie 2019 care oricum nu a fost una foarte bună.
CITEȘTE ȘI FOTO Oportunitate de investiție: OMV Petrom SA scoate la vânzare mai multe proprietăți de interes în București și în țarăMarca românească a avut câteva momente importante în perioada septembrie – octombrie, pe piața din Franța, astfel că impactul a fost unul dur. Dacia a scăzut cu 23,3% în a zecea lună a anului, după ce pe perioada verii lucrurile păreau că se îndreaptă într-o direcție bună. Situația crizei produse de pandemie s-a suprapus însă pe lansarea noilor generații Sandero/Sandero Stepway, care a produs amânarea achizițiilor pentru mulți clienți, până la momentul sosirii celor două noi modele.
În plus, Dacia a decis să scoată din ofertă Logan, Logan MCV și Dokker, ceea ce a redus și mai mult volumul vânzărilor. În total, numărul de autoturisme înmatriculate de Dacia în Franța, în luna octombrie, s-a ridicat la 9.535, cu o cotă de piață care a scăzut la 5,57%, după ce anul trecut marca înmatricula 12.431 de unități și avea o cotă de 6,58%. După 10 luni, Dacia are un total de 81.520 unități înmatriculate, un declin de 29% față de anul trecut și o cotă de piață de 6,09%. Grupul Renault, din care Dacia face parte, are o situație mai bună, cu o scădere de 9,7%, similară cu cea medie de pe piața franceză, în timp ce pe întreg anul scăderea este de 25%.
Impactul revenirii pandemiei în Franța a afectat mai multe mărci, unele trecând și prin efectele noilor restricții privind emisiile. Citroen a scăzut cu 12%, BMW, cu 28%, Fiat cu 26,5%, Ford cu 27%. Au existat și câteva mărci care au reușit să depășească volumele de anul trecut, printre care Opel, cu peste 20 de procente în plus, Kia, cu 10%, Audi, 18 procente în plus, și Peugeot, cu 2% mai multe vehicule înmatriculate.
Pe întreg intervalul ianuarie – octombrie, toate mărcile, cu o singură excepție, sunt în teritoriul negativ, cu procente între 11 și 90%, majoritatea situându-se în zona medie a declinului pieței, de 26,9%. Excepția despre care vorbeam este Rolls Royce, care a vândut cu (aproape) 50% mai multe mașini: 9 limuzine de lux înmatriculate în 2020, față de 6, în acest an.