Chiar dacă nu a fost făcut un anunț oficial, informațiile privind noul loc de muncă al fostului designer șef al Dacia, Aljandro Mesonero-Romanos, confirmă speculațiile inițiale. Este vorba despre două mărci italiene, cu o istorie semnificativă în industria auto din Europa.
Alejandro Mesonero Romanos, cel mai titrat designer pe care l-a avut Dacia în scurta sa istorie, a părăsit deja grupul Renault, renunțând să participe la reconstrucția din punct de vedere estetic a mărcii românești. El și-a pus amprenta într-o măsură foarte mică pe conceptul Bigster, care era deja în lucru la momentul sosirii sale în companie, a făcut o declarație protocolară odată cu prezentarea planului Renaulution și a conceptului Bigster, apoi și-a găsit un nou contract, pentru două mărci premium și, respectiv, de lux, care intră și ele, la fel ca Dacia, într-un amplu proces de redefinire.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Este vorba despre Alfa Romeo și Maserati, mărci care se află în portofoliul noului grup Stellantis, creat prin fuziunea Fiat Chrysler și Peugeot Citroen. Noul șef al grupului Stellantis, Carlos Tavares, pune un preț foarte mare pe cele două mărci, astfel că în fruntea lor a fost numit Jean Philippe Imparato, CEO al Alfa Romeo și responsabil de DS și Lancia, cel care a condus anterior Peugeot. Ironia sorții face ca fostul designer al Peugeot, Gilles Vidal, să fie acum designer al mărcii Renault, el fiind transferat anul trecut.
Alejandro Mesonero-Romanos îl va înlocui în funcție pe Daniele Calonaci, care va păstra, se pare, această poziție doar pentru marca Jeep.
CITEȘTE ȘI Șeful Skoda, Thomas Schäfer, declarații arogante într-un interviu: Skoda nu va fi niciodată Dacia, asta e o prostie!Alejandro Mesonero-Romano are 52 de ani și a lucrat, de-a lungul timpului, pentru Renault și VW Group, alternativ. El este licențiat al Școlii de Design și Inginerie din Barcelona și are un master al Royal College of Art din Londra. Printre mașinile desenate de el se numără Renault Laguna Coupe, ultimele două generații SEAT Leon, SUV-urile Arona și Tarraco, dar și conceptele Cupra Formentor și Tavascan.
La Dacia, postul de designer-șef a fost preluat, cu caracter temporar, de David Durand, un designer implicat de foaerte mulți ani în crearea de modele entry-level pentru grupul Renault. Durand a lucrat pentru gama Global Acces, din care făcea parte și Dacia, el fiind creditat, printre altele, cu designul celei de-a doua generații Logan/Sandero.