Elvețienii nu se înghesuie să cumpere mașini foarte scumpe și sunt extrem de atenți cu achizițiile lor. Clasamentul celor mai vândute mașini noi din 2018, în Elveția, arată un pragmatism extrem al cetățenilor din această țară. Dacia se află pe poziții foarte bune, raportat la pretențiile și veniturile elvețienilor.
Cea mai vândută marcă auto în Elveția este Volkswagen, iar cel mai vândut model în Țara Cantoanelor nu este un BMW sau Mercedes-Benz, cum ar putea crede multă lume. Modelul cu volumul cel mai mare de înmatriculări, în 2018, a fost Skoda Octavia, cumpărat de 8.452 de elvețieni, cu aproape 2.000 mai multe achziții decât mașina de pe locul al doilea. Nici aceasta nu aparține unei mărci premium, ci este cel mai vândut automobil din Europa, VW Golf.
Cel mai cumpărat automobil premium sau de lux din Elveția a fost, anul trecut, Mercedes-Benz C Class, care s-a situat acum abia pe locul al patrulea în clasamentul realizat de Jato Dynamics pe baza înmatriculărilor. Următoarele modele premium au fost Audi A3 (locul 5), Mercedes GLC (locul 7) și BMW X1 (locul 10).
Dacia are o poziție destul de solidă pe piața din Elveția, și asta pentru că marca românească și-a făcut un obicei din lansarea noutăților la Geneva, singurul salon auto european important care are loc anual. Dacia se află pe locul 12 în topul mărcilor de pe piața elvețiană, cu 8.301 unități înmatriculate, având o scădere de 3% față de 2017, pe o piață care a scăzut cu aproape 5%. De altfel, Dacia depășește, la nivel de rezultate, mărci mai titrate, precum Volvo, Citroen, Jeep sau Nissan. Marca Porsche, despre care unii ar putea crede că este printre favoritele elvețienilor, a înregistrat doar 3.562 exemplare înmatriculate.
În clasamentul modelelor cumpărate de elvețieni, Sandero este pe locul 15, cu 22 de mașini mai multe decât BMW X3, iar Duster este pe locul 17, având aproape 100 de unități vândute în plus față de Volvo XC60. Audi Q5, Opel Mokka X, Ford Focus sau Renault Clio sunt cu mult în spatele celor două modele românești.
Piața de autoturisme din Elveția a scăzut în 2018 la 300.000 de unități, față de 314.000 în 2017, potrivit datelor Jato Dynamics.
Dacia se află pe un trend extrem de bun în Europa, marcând în premieră depășirea pragului de 500.000 de unități vândute pe continent. S-a situat pe locul 14 în rândul mărcilor din Europa, cu o creștere de 12%, și a depășit Nissan, devenind astfel a doua marcă din Alianța Renault Nissan Mitsubishi ca importanță în Europa. A doua generație Duster a fost unul dintre motoarele de creștere, alături de Sandero Stepway. SUV-ul construit exclusiv la Mioveni a reușit să încheie anul pe locul al doilea în segmentul B-SUV, după Renault Captur.
Elveția - Top Mărci & Top Modele; SURSA: Jato Dynamics