Cea mai mare piață auto din Europa, Germania, a înregistrat în primele șase luni ale acestui an peste jumătate de milion de automobile cu propulsie alternativă, aproape 40% din totalul înmatriculărilor de autoturisme noi. Numărul mare a fost asigurat atât de mașinile complet electrice, cât și de cele hibrid sau cu motoare pe gaze naturale (gaze comprimate și GPL). Dacia a reușit să fie prezentă pe aceste segmente eco, în primul rând cu motorizările cu GPL, dar și cu noul model Spring, care a început deja livrările.
Germania a înmatriculat 1,4 milioane de autoturisme în prima jumătate a acestui an, în creștere față de anul trecut, dar rezultatul pozitiv a fost susținut în special de vânzările mașinilor cu propulsie alternativă. La acest capitol vorbim atât despre motorizările exclusiv electrice, dar și despre motoare cu combustie cu emisii reduse: motoare hibrid, motoare plug-in hybrid și motoare cu gaze naturale, care emit mai puțin CO2 și nu au emisii de noxe. Totalul acestor mașini înregistrate de Germania a fost de 539.551 de vehicule, reprezentând 38,8% din înmatriculările din cele șase luni. Este o creștere imensă de la o pondere de 17,2% cât reprezentau aceste mașini în urmă cu un an. Dacia a participat direct la această creștere, în special cu motorizarea sa care a atras atenția, GPL în combinație cu benzină, un fel de hibrid al combustiei, care oferă un consum foarte mic de carburant, o autonomie imensă și emisii reduse de CO2.
Segmentul în care concurează Dacia, al celor cu combustie cu emisii reduse, este unul în care prezența este destul de redusă. Marca românească a reușit să înmatriculeze 3.744 de automobile cu motorizare GPL, un volum ce reprezintă 21,9% din totalul mașinilor Dacia înmatriculate în 2021 pe piața din Germania. Ponderea acestor mașini în vânzările Dacia pe această piață a crescut cu peste 500%, față de anul trecut, când marca românească vindea doar 735 de astfel de mașini.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Din totalul de vehicule cu propulsie alternativă înmatriculate în Germania în primele șase luni ale anului, 312.507 au fost mașini cu propulsie electrificată (BEV, fuel cell și plug-in hybrid), iar restul au fost vehicule cu gaz, cu hidrogen (combustie) și hibride fără încărcare. Ponderea lor a crescut la 22,5%, o valoare uriașă în comparație cu procentele infime din ultimii 2 – 3 ani. Dintre acestea, segmentul cel mai rafinat, al mașinilor propulsate exclusiv electric, este ceva mai mic: 148.716 vehicule, adică 10,7% din totalul pieței, de asemenea o cotă foarte mare în raport cu anii trecuți.
Dacia a contribuit la aceste cifre cu cele 373 de exemplare Spring înmatriculate, majoritatea fiind mașini de dealeri pregătite pentru testele clienților. Mașinile electrice au în acest moment 2,2% din totalul vânzărilor Dacia, în Germania.
Cele mai multe vehicule electrificate au fost înmatriculate în primele șase luni de VW, 59.127, marcă urmată de Mercedes, cu 33.918, și de BMW, cu 28.663 unități.
Au existat doar trei mărci care au înmatriculat 100% doar vehicule electrice: Tesla, cu un volum de 13.768 unități, Smart, cu 12.252 unități, și Polestar, cu 935.
Dacia a înmatriculat în Germania, în acest an, 17.070 autoturisme, cel mai vândut model fiind Sandero (inclusiv versiunea Stepway), cu 8.088 exemplare, urmat de Duster, în 5.951 exemplare. Dacia are în prezent o cotă de piață de 1,2%, la jumătate din cea pe care o atinsese marca în urmă cu doi ani.
Motorizarea GPL pe care a introdus-o Dacia pe noile modele Sandero și Logan este un veritabil succes atât în România, cât și în vestul Europei, ea reușind să asigure o autonomie de circa 1000 de km, cu un singur plin de benzină plus GPL. Sistemul de comutare între cele două tipuri de carburant este unul automatizat, putând fi controlat de șofer fără să fie nevoie să oprească motorul.