Piața auto europeană și-a continuat creșterea și în luna februarie, cu un nivel record pentru ultimul deceniu. România nu s-a mai aflat în Top-ul creșterilor, dar cele 5 procente avans o mențin peste media pieței.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Piața de automobile din UE confirmă ieșirea din criza de acum un deceniu, prin creșterile care se mențin la un nivel bun și în 2018. Volumul înregistrat în luna februarie este cel mai ridicat din 2008, cu 1,12 milioane de autoturisme înmatriculate. Singurele țări încă pe minus sunt Marea Britanie, afectată serios de Brexit și de criza dieselului, și Italia. Cele mai mari creștere, din punct de vedere al volumelor, au fost în Spania, Germania și Franța.
Pe primele două luni, creșterea a fost de 5,8% pe întreg teritoriul UE, cu 2,37 milioane de autoturisme.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În acest context, rezultatele de pe piața din România se încadrează în ritmul pieței europene, cu 5,7% creștere în februarie, și rămân printre cele mai bune la nivelul primelor două luni din 2018, cu 33,6% mai multe față de anul trecut, grație creșterii masive din ianuarie. Reamintim că luna trecută a fost înregistrat un volum foarte mare de mașini înmatriculate, ca urmare a amânării înregistrării vehiculelor cumpărate în decembrie, în special din cauza cozilor de la RAR și DRPCIV.
Din punct de vedere al constructorilor, putem spune că marile grupuri au început anul pe plus, cu VW Group +9,4% în februarie, cu ajutorul SEAT, care a adus un avans de 20%, dar și a mărcii fanion, care a crescut cu 9,1%, apoi PSA, care are o creștere foarte mare prin adăugarea avânzărilor Opel, și Renault Group, cu 6,8% în februarie.
Grupul francez a beneficiat din nou de creșterea înregistrată de Dacia (+24,3%), a doua ca mărime, după Jeep, în luna februarie. În acest fel, scăderea de 0,4% a Renault este compensată de cele 40.229 autoturisme înmatriculate de Dacia în Europa. Pe cele două luni care au trecut, Dacia a urcat la 79.203 autoturisme vândute, o creștere de 20,8%, și o cotă de 3,6% la nivelul pieței europene. Este pentru prima dată când Dacia depășește volumul de mașini și cota de piață înregistrate de partenerii din Alianță, Nissan, în Europa.
Rezultate negative au înregistrat Fiat Chrysler, din cauza scăderilor Fiat și Lancia, precum și Toyota (-0,5%), Nissan (-7%), Jaguar Land Rover (-7,7%) și Honda (-9,9%).