Livrările de automobile Dacia au întârzieri în Franța, unde vânzările noii generații merg foarte bine, dar sunt afectate atât de criza semiconductorilor, cât și de timpul mare necesar pentru producție, în cazul mașinilor personalizate. În România, timpul maxim de livrare este în continuare rezonabil.
Dacia Sandero începe să se comporte ca un automobil premium, având un timp de livrare mai mare decât și-ar dori clienții. Presa din Franța scrie că sunt probleme cu termenele de livrare, unele comenzi având de așteptat până la patru luni. Motivul este generat, în primul rând de criza semiconductorilor, care a determinat mai multe opriri ale producției de la Mioveni și din Maroc, însă acestea reprezintă doar una dintre cauze.
În acest moment, Dacia Sandero este produs în Maroc, iar Sandero Stepway este fabricat la Mioveni. Acesta din urmă este și cel mai cumpărat model, iar opririle în mai multe zile din luna februarie au determinat scăderea semnificativă a fluxului de producție. Potrivit unor informații neoficiale, au fost trimiși acasă cel puțin 10.000 de angajați din uzina de autoturisme, din cauza lipsei de componente electronice, în zilele în care s-a decis orpirea producției.
CITEȘTE ȘI Cumpărătorii de autoturisme noi - împinși de dealeri să înmatriculeze mașinile în decembrie. Explicația prăbușirii piețeiPe de altă parte, pe piața din România lucrurile stau mult mai bine, deoarece comenzile pentru Sandero nu sunt la fel de mari ca în Franța. Pe piața din România, cele mai multe comenzi sunt cele pentru Logan, dar sunt foarte mulți clienți care optează pentru automobilele de pe stoc. Același lucru se întâmplă și cu Sandero, în acest caz, timpul maxim de livrare poate crește la 1 – 2 luni, în cazul unor configurații speciale, alese de clienți. „Nu sunt probleme de livrări în România, doar în cazul unor dotări mai puțin uzuale poate crește timpul de livrare, dar nu mai mult de două luni”, a precizat pentru Profit.ro o persoană din cadrul rețelei de dealeri Dacia.
Dacia Sandero a fost în luna ianuarie cel mai vândut automobil din Franța, depășind modelul local, Peugeot 208. Cifrele raportate de Sandero au fost realizate atât de vechea generația, dar și de noul Sandero, care s-a clasat, doar el, pe locul al doilea.