Compania de stat CFR Marfă, controlată de Ministerul Transporturilor, intenționează să profite de o lege adoptată recent de Parlament și să își prelungească procedura de concordat preventiv, adică de pre-insolvență, în care se află deja de aproape 3 ani, cu încă 2 ani, respectiv până în martie 2025, relevă date analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
″În data de 08.02.2023, a fost aprobat de către Camera Deputaților - Proiectul de lege nr. 347/2022, transmis în prezent la Președintele României pentru promulgare, ce va crea cadrul legal pentru prelungirea perioadei de concordat preventiv cu încă 2 ani. Prelungirea se va putea solicita judecătorului-sindic după intrarea în vigoare a proiectului de lege. Astfel, în cazul CFR Marfă SA, concordatul preventiv va fi prelungit de la data de 12.03.2023 la data de 13.03.2025″, se arată într-un document guvernamental.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit sursei citate, compania își propune pentru 2023 să încaseze aproape 2 miliarde de lei, ″prin intermediul CITR (Casa de Insolvență Transilvania, administratorul concordatar – n.r.), care va organiza licitații în vederea valorificării activelor excedentare ale CFR Marfă SA, neutilizate în activitatea de transport, active evaluate la valoarea de 1.997.000 mii lei, cuprinse în Addendumul la concordatul preventiv″.
CFR Marfă intenționează să-și reducă anul acesta volumul plăților restante cu 57% (peste 2,46 miliarde lei), de la 4,32 la 1,86 miliarde lei.
″Pentru anul 2023, CFR Marfă SA a solicitat ANAF vânzarea prin executare a unui număr de 8.288 de vagoane, situate pe raza punctelor de lucru din întreaga țară, iar încasările obținute au fost estimate la valoarea de 289.524 mii lei. Prețul de pornire în organizarea licitațiilor de către ANAF pentru vânzarea vagoanelor este prețul stabilit de către KPMG în raportul de evaluare întocmit. Valoarea evaluată pentru vagoanele supuse executării este de 81.591.520 euro (aproximativ 399 milioane lei).
Pentru estimarea încasărilor pe anul 2023 din vânzarea vagoanelor de către ANAF, s-a luat în calcul încasarea a 75% din valoarea evaluată, având în vedere faptul că, nu toate vagoanele se vând la prima licitație. Au fost vândute, de la începutul anului, de către ANAF, un număr de 100 de vagoane și urmează licitații în localitățile Constanța, Brăila, Dej, Zalău, Galați″, se mai menționează în document.
Intrarea în concordat preventiv a companiei de stat în 2020 a fost decisă după ce Comisia Europeană anunțase, în urma unei investigații demarcate în 2017, că statul român trebuie să recupereze de la CFR Marfă ajutoare de stat ilegale în sumă totală de cel puțin 570 milioane euro, acordate prin anularea sau neîncasarea unor datorii.
CITEȘTE ȘI Prețul certificatelor pentru carbon din UE a atins un preț recordCFR Marfă a încheiat anul 2022 cu o creștere a cifrei de afaceri cu aproximativ 34% față de anul 2021 și o recuperare de 2,2% din cota de piață pierdută în anii anteriori în fața competitorilor privați. Societatea a consemnat anul trecut pierderi de 158 milioane lei, la venituri totale de 756,5 milioane lei.
Pentru 2023, CFR Marfă estimează venituri totale de 1,236 miliarde lei și chiar trecerea pe plus, cu un profit brut modic, de 240 lei.