Cererea pentru transporturile aeriene de mărfuri începe să scadă din cauza șocurilor economice globale

Cererea pentru transporturile aeriene de mărfuri începe să scadă din cauza șocurilor economice globale
scris 21 iun 2022

Cererea puternică pentru transporturile aeriene de marfă, care a ajutat companiile aeriene lipsite de pasageri să rămână pe linia de plutire în timpul pandemiei, dă semne de atenuare pe fondul incertitudinii economice tot mai mari, parțial alimentată de cea mai ridicată inflație din ultimele decenii, transmite Reuters.

O potențială slăbire a pieței transportului aerian de marfă coincide cu îngrijorarea tot mai mare în industria aviației că traficul de pasageri în creștere, care a redus dependența companiilor aeriene de veniturile din transporturile de marfă, ar putea fi trecător, scrie News.ro

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO BMW prezintă din nou prima mașină din lume care își schimbă culoarea CITEȘTE ȘI VIDEO BMW prezintă din nou prima mașină din lume care își schimbă culoarea

Indicele Baltic Air Freight, care arată ratele tranzacționale săptămânale pentru mărfurile generale, a scăzut cu 8,7% săptămâna trecută, în timp ce grupul de companii aeriene IATA a declarat luni că veniturile din transportul de marfă generate de transportatori în acest an vor scădea cu 6,4%.

Directorul general al Qatar Airways, Akbar Al Bakar, a avertizat luni că se preconizează că inflația va slăbi cererea de transport aerian și, ulterior, va exercita o presiune descădere asupra randamentelor.

”Va fi o scădere a afacerilor (activităților) și, atunci când există o scădere a afacerilor, oamenii nu cumpără lucruri pe care le transportăm în mod normal ca marfă”, a spus el reporterilor, la o reuniune a industriei la Doha.

Potrivit lui Edward Bell, economist la banca Dubai Emirates NBD, consumatorii și corporațiile se confruntă cu ”un fel de vârtej de presiuni ale prețurilor” la care vor fi din ce în ce mai sensibili în restul anului.

Directorul general al Korean Air, Walter Cho, a spus că tarifele de transport s-au redus, dar sunt mult mai mari decât erau înainte de pandemie, când era mult mai multă capacitate.

”Cererea este slabă, mai ales că China este practic închisă în acest moment. Ne așteptăm să revină în curând. Mă aștept ca piața de marfă să fie sustenabilă cel puțin până anul viitor”, a mai spus acesta.

Jose Abramovici, șeful global al grupului de finanțare a activelor de la Credit Agricole CIB, a declarat că sectorul va mai rămâne probabil profitabil câțiva ani, având în vedere cât de ridicate sunt astăzi tarifele transporturilor aeriene.

Directorul general al Cathay Pacific, Augustus Tang, a declarat pentru Reuters că factorii de încărcare a mărfurilor nu sunt  la fel de mari pe cât erau înainte, deoarece pe piață se adaugă mai multă capacitate de transport aerian.

”Dacă există vreo moderare, aceasta ar fi foarte mică, dar tendința este încă cu adevărat pozitivă”, a spus el.

Piața de transport de marfă - atât aeriană, cât și oceanică - a înregistrat rate explozive de la pandemie, pe fondul unor reduceri uriașe de capacitate care au lăsat spațiu disponibil limitat în comparație cu mărfurile transportate. Dar acum, că perspectivele economice au devenit negative, cu încetinirea creșterii în China, inflația în creștere la nivel global și comercianții cu amănuntul precum Target și Walmart care încearcă să elimine excesul de stocuri, perspectiva este foarte diferită față de acum doar șase luni în urmă.

Banca Mondială și-a redus luna aceasta prognoza de creștere economică globală cu 1,2 puncte procentuale, la 2,9%, pentru 2022 și a avertizat că multe țări se vor confrunta probabil cu recesiuni.

Directorul executiv al United Airlines, Scott Kirby, a spus că tarifele de transport s-ar putea modera pe măsură ce se adaugă mai multă capacitate, dar că cererea de marfă va rămâne ”foarte solidă” ca urmare a dificultăților lanțului de aprovizionare.

Nabil Sultan, directorul pentru transportul de marfă al Emirates, a declarat într-un interviu pentru Reuters că tarifele vor rămâne acolo unde sunt în următoarele șase până la opt luni, având în vedere creșterea prețurilor combustibililor, în timp ce cererea ar putea depăși oferta, chiar dacă se adaugă mai multă capacitate.

Cu toate acestea, el a avertizat că costurile de operare crescute, inclusiv combustibilul și forța de muncă, fac unele rute aproape neviabile de operat. Emirates adaugă mai multe rute de marfă în China în această lună, în așteptarea unei creșteri a producției, care a fost afectată.

viewscnt
Afla mai multe despre
transporturi aeriene
marfuri