Daimler, Traton și Volvo, cele mai mari companii care produc camioane în Europa, au semnat o scrisoare de intenție pentru construirea și operarea unei rețele publice de încărcare a camioanelor și autobuzelor electrice de cursă lungă, din Europa.
Producătorii camioanelor Mercedes-Benz, Scania, MAN și Volvo vor ca în termen de 5 ani să construiească o rețea de cel puțin 1.700 de puncte de încărcare de mare putere, care să furnizeze energie din surse regenerabile, pentru camioanele și autobuzele electrice. Rețeaua va fi disponibilă pentru orice marcă de vehicul de pe piață, nu doar pentru cele ale fondatorilor acestei rețele.
„Părțile urmăresc obiectivul de a iniția și a accelera semnificativ construcția unei infrastructuri de încărcare accesibile publicului. Pe de o parte, vor să consolideze încrederea clienților în electrificare și, pe de altă parte, să contribuie în mod clar la transportul neutru din punct de vedere climatic în UE”, se arată în scrisoarea celor trei producători.
Daimler, Traton și Volvo vor pune bazele unei companii de tip joit-venture, cu dețineri egale pentru cele trei părți. Investiția comună inițială se va ridica la 500 de milioane de euro, cele peste 1.700 de puncte urmând să fie construite în zona autostrăzilor europene, în centrele logistice și în punctele cele mai importante de descărcare a mărfurilor. „Partenerii suplimentari, precum și finanțarea publică ar trebui să contribuie la creșterea semnificativă a numărului de puncte de încărcare”, mai spun cele trei companii.
Noua companie va avea sediul în Olanda, la Amsterdam, și o conducere independentă.
Cele trei companii auto care produc camioane și autobuze au subliniat necesitatea urgentă de înființare a unei rețele de încărcare de înaltă performanță, ca una dintre modalitățile de reducere a emisiilor de CO2 într-un timp scurt.
Matthias Gründler, CEO TRATON GROUP: „Pentru TRATON GROUP este clar că viitorul transportului este electric. Acest lucru necesită extinderea rapidă a punctelor de încărcare accesibile publicului, în special pentru traficul intens pe distanțe lungi. Împreună cu partenerii noștri Daimler Truck și Volvo Group, dorim să implementăm această rețea de încărcare de înaltă performanță cât mai repede posibil."
Martin Daum, CEO Daimler Truck: „Producătorii europeni de camioane urmăresc obiectivul comun de a fi neutri din punct de vedere climatic până în 2050. Cu toate acestea, pentru a realiza acest lucru, este esențial ca construirea infrastructurii potrivite să meargă mână în mână cu introducerea camioanelor neutre cu CO 2 . Prin urmare, suntem foarte încântați că facem acest pas revoluționar către construirea unei rețele de încărcare performante la nivel european, împreună cu partenerii noștri TRATON GROUP și Volvo Group. "
Martin Lundstedt, președinte și CEO Volvo Group: „Crearea unui lider european de piață în domeniul infrastructurii de încărcare pune bazele pentru noi pentru a realiza o descoperire în transformarea în electrificare pentru clienții noștri. Avem tehnologii puternice în domeniul electromobilității. În plus, cu Daimler Truck și TRATON GROUP - și datorită acordului verde european - avem nu numai un consens la nivel de industrie, ci și un mediu politic care permite progrese semnificative către soluții de transport și infrastructură durabile".
ACEA, asociația constructorilor de autovehicule din Europa, a anunțat recent rezultatele unui studiu realizat la nivelul Europei, privind necesarul de stații de încărcare pentru camioane electrice, în funcție de traficul actual de mărfuri din Europa. Studiul subliniază că este nevoie urgentă, de până la 15.000 de puncte de încărcare de înaltă performanță până cel târziu în 2025 și de 50.000 de puncte de încărcare de înaltă performanță până cel târziu în 2030. Potrivit acestui raport, România are nevoie de minim 50 de stații de încărcare a camioanelor, raportat la traficul actual și la necesarul companiilor de transport de marfă care tranzitează țara noastră.