Piața britanică de automobile se află în mijlocul unei veritabile anomalii, din cauza crizei de cipuri, care a generat o lipsă acută de mașini noi. Din acest motiv, mașinile Dacia la mâna a doua au ajuns să fie vândute mai scump decât cele noi.
Cererea de automobile începe să pună presiune din ce în ce mai mult pe dealerii auto, dar și pe piața de mașini rulate. Una dintre mărcile care a ajuns să livreze automobile noi cu întârzieri de până la șase luni este Dacia, care beneficiază de mai multe modele nou lansate și care nu poate face față cererii din piață. Acesta este motivul pentru care în Marea Britanie, de exemplu, cei care vor să cumpere un Sandero de ultimă generație sunt nevoiți să plătească prețuri mai mari decât cele de la dealeri. Motivul este simplu: la dealeri nu există mașini pe stoc.
Un automobil Dacia Sandero fabricat în 2021, cu 10.000 de mile pe bord (circa 16.000 km), este vândut în acest moment cu 11.700 de lire (13.800 de euro), scrie publicația britanică The Telegraph, care compară acest preț cu cel pe care un Sandero nou îl are, conform listei de prețuri, ultimul fiind așadar mai ieftin cu 1.900 de lire.
Chiar și la nivelul prețurilor cerute în condiții de criză, Sandero rămâne cel mai ieftin automobil din Marea Britanie, având în același timp un nivel de echipare comparabil cu mașini mai scumpe cu câteva mii de euro.
Unul dintre dealerii auto consultați de jurnaliștii britanici susține că nu a văzut în cei 30 de ani de carieră așa ceva. „Nici nu cred că voi mai vedea vreodată”.
Situații similare se înregistrează și cu modele premium, cum sunt cele de la Tesla sau de la Range Rover. Un Model X rulat se vinde cu 9.000 de lire mai scump decât un automobil nou, de la dealer, în timp ce un Evoque poate aduce un profit de circa 3000 de lire pentru proprietarii care sunt dispuși să-l vândă, deși abia l-au cumpărat.
O categorie de proprietari care sunt căutați acum de dealeri sunt clienții de contracte de leasing, care își pot vinde mașinile în profit.
Dacia se confruntă cu probleme la fel de mari ca toți ceilalți producători de autoturisme din lume, din cauza lispei de componente electronice. Opririle de producție au adus întârzieri mari ale livrărilor, ceea ce a decalat masiv oferta de pe piață, în condițiile în care Dacia se bucura de o primire foarte bună pentru noile generații Sandero și Logan. Modelul Sandero a fost timpd e două luni cel mai vândut automobil din Europa, iar în a treia lună, în septembrie, s-a situat pe locul 3, fiind depășit doar de Tesla Model 3 și Renault Clio.